Pe 29 aprilie 1933 era montat, in Calea Victoriei, colt cu bulevardele Academiei si Elisabeta, primul semafor din Bucuresti. De fapt, pe atunci denumirea de “semafor' nu exista. Presa vreme il numea: “cel mai nou aparat de semnalizare' si remarca astfel intrarea Romaniei in randul tarilor care modernizau traficul.
Era intr-o zi de sambata, la pranz, cand, in prezenta prefectului politiei, colonelul G. Marinescu, a chestorului Paximede si a comisarilor de la circulatie a fost pus in functiune acest nou si modern (pe atunci) mijloc de fluidizare a traficului, care – prilej de mandrie nationala - fusese produs in tara. Semaforul – care nu avea decat cate un “ochi' pe fiecare directie de mers din intersectie – a fost instalat langa firele electrice ale tramvaiului 14 (care avea traseu pe acolo, in epoca) si era astfel construit incat luminile lui sa poata fi vazute de la o distanta de 300 de metri. “Este luminat in culorile internationale rosu si verde', nota presa vremii.
Seventele de rosu si verde erau stabilite de un agent de circulatie, care apasa pe un buton situat pe un stalp din intersectie. Tot acolo se afla si un telefon aflat in directa legatura cu serviciul circulatie, pentru a anunta eventualele disfunctii, accidente sau deranjamente. Iata ce sfaturi da conducatorilor auto un reporter al ziarului “Universul': “Conducatorii de vehicule trebuie sa stie urmatoarele: Lumina rosie inseamna oprire. In momentul cand urmeaza sa se schimbe culoarea, o sonerie puternica, instalata in aparat, da semnalul de atentie. Pana sa apara culoarea verde, adica liber, toate cele patru ochiuri luminoase sunt rosii. Aceasta dureaza zece secunde, adica tocmai timpul necesar ca vehiculele care trec in acel moment pe sub aparatul de semnalizare sa aiba timp sa inainteze, evitandu-se astfel accidente, iar pietonii aflati in trecerea de pe mijlocul strazii sa poata ajunge la trotuar.'
Dupa inaugurarea cu pompa a noului semafor – menit sa usureze munca agentilor de teren, carora le revenea dirijarea circulatiei – astfel de aparate moderne (de fabricatie romaneasca!) au fost instalate, in cursul lunii mai 1933, in Piata I.C. Bratianu; Calea Mosilor colt cu Bdul Carol; Bdul Elisabeta colt cu strada Brezoianu; Bdul Elisabeta colt cu Bdul Schitu Magureanu; Bdul Academiei colt cu str. Poincare; Calea Victoriei colt cu strada Regala si Calea Victoriei colt cu strada Verde.
In general, denumirile strazilor au ramas aceleasi, asa ca puteti identifica si dv., usor, locurile in care au fost plasate primele semafoare bucurestene, fie ele si cu un singur ochi.