Cadrele didactice protestează în continuare împotriva noului proiect de Lege a Educaţiei, însă la Ministerul Educaţiei continuă cu succes "dialogul surzilor" - aşa cum spunea Liviu Pop, secretarul general al FSLI - privind proiectul Legii Educaţiei Naţionale.
După mitingul şi marşul de protest la care au participat săptămâna trecută peste 2.000 de angajaţi din Educaţie, secretarul general al Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ (FSLI), Liviu Pop, spunea că discuţiile de la Guvern, cu miniştrii Muncii şi Educaţiei, nu au făcut decât să continue "dialogul surzilor", în care fiecare parte şi-a susţinut punctul de vedere. Profesorii nu sunt de acord cu multe dintre prevederile noii Legi a Educaţiei, însă dezbaterile de la minister merg mai departe, fără a se lua în seamă amendamentele propuse de siondicate.DEZBATERE
Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului (MECTS) a găzduit astăzi o dezbatere publică privind proiectul Legii Educaţiei Naţionale, la care au participat reprezentanţi ai inspectoratelor şcolare judeţene, directori, cadre didactice, contabili şi jurişti, atât din învăţământul preuniversitar, cât şi din cel superior. MECTS a fost reprezentat de secretarii de stat Oana Badea şi Cătălin Baba şi purtătorul de cuvânt al ministerului, Melania Vergu.
Secretarul de stat Oana Badea a subliniat faptul că actualul proiect de lege, prin toate măsurile cuprinse (introducerea clasei pregătitoare, trecerea clasei a IX-a la gimnaziu, formarea iniţială prevăzută pentru cadrele didactice), este menit să faciliteze o pregătire mult mai solidă a elevului, o cunoaştere mai profundă a alternativelor educaţionale pe care le poate avea acesta la un moment dat, dar şi o implicare mult mai serioasă din partea părinţilor în viaţa şcolii.
Reprezentanţii ministerului spun că principalul punct forte al proiectului este acela că, pentru prima dată în România, un astfel de act normativ se adresează în primul rând elevilor, nu doar dascălilor, şi că unul dintre principalele avantaje îl reprezintă încheierea contractelor dintre unităţile şcolare şi părinţi, măsură ce vine în sprijinul elevului şi care produce rezultate pozitive pe termen mediu şi lung.
Secretarul de stat Oana Badea a mai declarat că proiectul de lege rezolvă o mare parte dintre problemele şi lacunele existente în actualul sistem educaţional, că în centrul său se află de această dată elevul cu preocupările lui, acesta fiind practic adevăratul centru de greutate al noii legi. Discuţii cu toţi partenerii sociali interesaţi sunt programate şi miercuri, 31 martie, între orele 9:30 şi 15:00.
PICHET LA MINISTER
În timpul dezbaterilor de astăzi, Ministerului Educaţiei a fost pichetat de 150 de angajaţi din învăţământ, între orele 11:00 şi 13:00. Sindicaliştii afiliaţi la FLSI şi FEN au protestat împotriva noului proiect de Lege a educaţiei, a scăderii salariilor şi a disponibilizărilor din sistem. Şi la Buzău au continuat protestele angajaţilor din Învăţământ, prin pichetarea Inspectoratului Şcolar. Ion Dobre, liderul Sindicatului Învăţământului Preuniversitar (SIP) Buzău, a declarat că negocierile cu ISJ au fost fără finalitate. Protestele profesorilor vor continua.