x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Drumarii şpăgari

Drumarii şpăgari

de Mircea Opris    |    02 Iun 2010   •   00:00
Drumarii şpăgari
Sursa foto: Dan Marinescu/Jurnalul Naţional

Angajaţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) de la vama arădeană Nădlac au reuşit, din nou, să provoace un incident internaţional, cerând şpagă echipei tehnice care a însoţit formaţia AC/DC în România.

Convoiul cu echipament al celebrei trupe a intrat în conflict cu angajaţii Companiei de Drumuri, la ieşirea din ţară. Aceştia au cerut pentru verificare rovinietele din perioada de şedere o solicitare, de altfel ilegală, după care  au mai pretins şi o sumă de bani pentru a permite accesul în Ungaria. Drumarii de la Vama Nădlac nu sunt la prima abatere de acest fel, în urmă cu doi ani, ei aplicând aceeaşi metodă pentru convoiul cu iahturi de lux ale şeicului Qatarului.


Metoda "Rovinieta"
Controlorii de trafic ai Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Timişoara au comis-o din nou. Aceştia au cerut şpagă pentru a permite trecerea spre Ungaria chiar de la şoferii camioanelor din convoiul oficial al trupei AC/DC.

Faptul a fost recunoscut oficial chiar de directorul general al CNADNR, Dorina Tiron, care a declarat că drumarii au cerut rovinieta, care le-a fost arătată,  dar apoi angajaţii au cerut rovinietele şi din timpul şederii în ţară, ceea ce nu era legal. Pentru că nu au avut documentele, controlorii de la Drumuri au cerut o sumă de bani.

Tiron susţine că a fost declanşată o anchetă internă după ce au primit o sesizare de la reprezentanţii trupei AC/DC. Surse din Vama Nădlac susţin însă că aceasta este o practică uzuală a controlorilor de trafic şi că şoferii de tir care trec regulat pe acolo cunosc această cutumă, însă aceştia nu vor să îşi pună autorităţile române pe cap şi nu depun plângere împotriva controlorilor şpăgari.

Şeicul Qatarului a păţit-o şi el în luna august 2008 , Jurnalul Naţional surprinzând aceiaşi controlori ai DRDP Timişoara în flagrant (De ruşinea planetei, pentru 1.000 de euro). Atunci ei au ajuns celebri într-un alt scandal internaţional, după ce au cerut o mie de euro, împreună cu poliţiştii de frontieră din PCTF Nădlac, de la şeful convoiului care a adus în România patru din cele şapte bărci cu motor de Formula 1, ambarcaţiuni care urmau să participe la Class One Romanian Grand Prix Mamaia, cel mai important eveniment al anului de la Marea Neagră. Iar ambarcaţiunile aparţineau chiar şeicului Hassan Bin Jabor Al-Thani, membru al familiei regale din Qatar.

Ludovic Orban, ministru al Transporturilor la acel moment, trimisese o adresă scrisă foarte clară către DRDP Timişoara prin care se menţiona că autovehiculele respective erau scutite de taxe, iar în adresă erau indicate chiar şi numerele de înmatriculare ale camioanelor. În dimineaţa zilei de 25 august 2008, primul lot de patru camioane, încărcate cu tot atâtea bărci, a intrat în România prin PCTF Nădlac.

Şoferilor li s-a spus că trebuie taxă de drum, că e nevoie şi de autorizaţie de tranzit, pentru ca în final, după o oră de negocieri, cei patru şoferi din Dubai să plătescă o "taxă" de 1.000 de euro, pentru buzunarul controlorilor de trafic şi al poliţiştilor de frontieră, via o pubelă de gunoi din punctul de trecere a frontierei.

Atunci, ministrul Ludovic Orban a declarat că a dispus o anchetă a incidentului, la fel ca şi directorul Direcţiei de Drumuri şi Poduri Timişoara, Ioan Maliţa, care a confirmat parţial informaţiile vizavi de incidentul din PCTF Nădlac. Rezultatele anchetei din 2008 nu au fost făcute publice nici până astăzi.

×
Subiecte în articol: observator