În urma vizitei preşedintelui Traian Băsescu, Drumul Naţional 66 A, care trece prin Parcul Naţional Retezat, a avansat mai mult decât lucrările la Autostrada Bechtel. Deşi au promis că vor face tot felul de lucrări care să ajute animalele sălbatice să treacă drumul, constructorii nu şi-au respectat angajamentele.
În urma vizitei preşedintelui Traian Băsescu, Drumul Naţional 66 A, care trece prin Parcul Naţional Retezat, a avansat mai mult decât lucrările la Autostrada Bechtel. Deşi au promis că vor face tot felul de lucrări care să ajute animalele sălbatice să treacă drumul, constructorii nu şi-au respectat angajamentele.
În 2007, Jurnalul Naţional a dus o campanie de presă împotriva DN 66A, supranumit şi drumul lui Băsescu, articolele fiind preluate de celelalte ziare şi de o parte din televiziuni. Un fost drum forestier care trecea prin parcurile naţionale Retezat şi Domogled (chiar printr-o zonă strict protejată a acestuia din urmă) urma să devină Drumul Naţional 66A. Lucrările au început în anii ’90, pe vremea când Traian Băsescu era ministrul Transporturilor, dar au fost întrerupte din lipsa banilor. Au fost reluate anul trecut, însă oprite de Garda de Mediu, care, la presiunea opiniei publice, a inspectat de mai multe ori zona. Comisarii Gărzii au descoperit că nu existau documente elementare pentru realizarea construcţiei şi a dispus suspendarea lucrărilor în momentul în care constructorii obţineau avizele. Preşedintele Băsescu a găsit însă de cuviinţă să ceară Parchetului să investigheze modul în care a fost suspendată lucrarea, ba chiar a şi vizitat zona şi şantierul.
NU SE RESPECTĂ CE S-A PROMIS
Jurnalul Naţional vă prezintă astăzi în exclusivitate noi informaţii despre Drumul lui Băsescu. De anul trecut şi până acum, lucrările la drum au avansat într-un ritm mai alert decât cele la Autostrada Transilvania, construită de compania Bechtel. Mai exact, s-au mai făcut încă 10 kilometri, iar lucrările au trecut de Parcul Naţional Retezat, urmând să intre în curând în Domogled. Mai mult, deşi conform solicitărilor Administraţiei Parcului, Gărzii de Mediu şi ecologiştilor de la Greenpeace şi WWF urmau să se facă pasaje supraterane pentru mamiferele mari (urs, lup, râs), acum nu se mai fac. Constructorii nu mai înalţă nici măcar drumul cu câţiva metri, aşa cum se angajaseră, ca să treacă animalele pe dedesubt. Fac trecerile la nivel cu drumul, astfel că animalele vor fi nevoite practic să treacă peste drum. Spun că vor pune limita de viteză. Probabil că vor pune şi semafoare şi vor tipări ghiduri de informare în rândul urşilor, ca aceştia să înveţe să treacă doar pe culoarea verde şi să se ferească de vitezomani, ATV-uri şi vânători.
10 kilometri s-au construit de anul trecut şi până acum din drumul lui Băsescu, şosea naţională a cărei construcţie afectează Parcurile Naţionale Retezat şi Domogled
Citește pe Antena3.ro