Coşmarul oamenilor de la Potlogi de Dâmboviţa a-nceput acum trei ani, cu prima balastieră. Zeci de camioane cu nisip şi pietriş au luat locul celor două-trei maşini care circulau prin localitatea liniştită, iar zidurile caselor s-au surpat din cauza trepidaţiilor.
Coşmarul oamenilor de la Potlogi de Dâmboviţa a-nceput acum trei ani, cu prima balastieră. Zeci de camioane cu nisip şi pietriş au luat locul celor două-trei maşini care circulau prin localitatea liniştită, iar zidurile caselor s-au surpat din cauza trepidaţiilor.
De atunci, praful rămâne mereu ridicat în aer, zgomotul nu se opreşte niciodată, drumurile au ajuns impracticabile din cauza gropilor, iar oamenii se aşteaptă să cadă casele peste ei. Disperaţi, au ieşit în stradă. După ce au blocat unul dintre drumurile judeţene anul trecut, au reuşit să obţină de la patronii firmelor de construcţii promisiunea că nu vor mai trece camioanele prin faţa caselor lor. Drumul judeţean 411B a scăpat de traficul infernal, ca şi casele construite de-a lungul lui. Dar zidurile sunt încă surpate, asfaltul s-a dus, iar maşinile de mare tonaj continuă să circule prin centrul comunei Potlogi, pe drumul judeţean 701A, prin faţa primăriei şi a unui fost conac brâncovenesc. Zece dintre cele 100 de case avariate de trepidaţii sunt în pericol de prăbuşire. Iar decizia de restricţionare a traficului nu poate fi luată de consiliul local decât pentru drumurile comunale. În cei trei ani de coşmar, numărul balastierelor a crescut până astăzi la douăsprezece, iar camioanele încărcate trec prin faţa caselor la fiecare două minute.
ÎN AŞTEPTARE
"Asociaţia proprietarilor de terenuri «Constantin Brâncoveanu» a avut mai multe întâlniri cu reprezentanţii instituţiilor judeţene pentru a cere o măsură de restricţionare a traficului în zonă, dar această măsură nu va veni decât atunci când va exista un drum care să ocolească localităţile afectate de trafic. Consiliul local a aprobat acum doi ani construirea unui drum ocolitor care să ne scape de coşmarul ăsta. S-au făcut 12 kilometri până acum, dar a mai rămas de construit un kilometru", ne-a explicat viceprimarul comunei Potlogi, Viorel Drăghia. Muncitorii au abandonat lucrarea pentru că nu au fost plătiţi la timp, contractul cu firma constructoare a fost reziliat, iar drumul va fi finalizat de o altă firmă. Până când varianta va fi gata, oamenii stau cu frica-n sân în fiecare zi şi mai ales în fiecare noapte, de câte ori e "cutremur".
NOPŢI DE COŞMAR
"Nepoţelul nostru nici nu mai vrea să vină la noi. Îi este frică să doarmă noaptea aici pentru că se zguduie toată casa. Uitaţi, aici ne-a căzut tavanul. Am adus zidari, au pus plasă dar a crăpat din nou, uitaţi-vă! E făcut din iunie. În fiecare an trebuie să reparăm. Aici m-am trezit dimineaţa la cinci cu peretele desfăcut. Mă uitam la Popescu-n curte, la vecinul.", ne spune cu disperare-n priviri Monica Cristescu, a cărei casă este situată în plin centrul comunei, vizavi de primărie şi de fostul conac brâncovenesc. Familia Cristescu nu mai are nimic din liniştea căminului de când a început lucrul la balastiere. Oamenilor nu le-a fost distrusă doar casa şi liniştea, ci şi armonia căminului. Soţii Cristescu nu mai primesc vizite şi nu mai pot pleca în concedii împreună de trei ani. Trebuie să fie cineva acasă în permanenţă. Oricând se poate întâmpla ceva, iar în fiecare dimineaţă trebuie să cureţe tencuiala căzută de pe pereţi şi de pe tavan în timpul nopţii. În aceeaşi situaţie sunt şi celelalte familii afectate de trecerea camioanelor. Afacerile celor nouă firme de construcţii care exploatează balastierele de la marginea comunei sunt prospere, dar pentru succesul lor plătesc o sută de familii şi şoferii care se aventurează cu maşinile în zonă. Oamenilor li s-au promis despăgubiri din partea celor nouă firme de construcţii, Zăvoianu SRL, Sav Bog SRL, Nedelea SRL, Nef Service SRL, Alas România SRL, Tehnologica Radion SRL, TC Carpaţi SRL, Luci&Vic Impex Alumil SRL şi Company Rusu SRL, dar până acum nu au primit nici un ban pentru reparaţiile caselor, care în unele cazuri au depăşit o sută de milioane de lei vechi.
Citește pe Antena3.ro