x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Fabrica e in culpa

Fabrica e in culpa

02 Iun 2004   •   00:00

Procurorii bucuresteni veniti la Craiova au concluzionat ca producatorul, Doljchim, ar fi trebuit sa inscriptioneze sacii de azotat de amoniu cu "Pericol de incendiu si de explozie", iar firmele transportatoare nu indeplineau conditiile impuse in astfel de cazuri.

CRISTIAN VASILCOIU

Ancheta demarata in cazul tragediei de la Mihailesti - Buzau scoate la iveala faptul ca neregulile au inceput la Craiova. Surse din cadrul Ministerului Public precizeaza ca Sucursala Doljchim a SNP Petrom ar fi trebuit sa inscriptioneze sacii de azotat de amoniu cu "Pericol de incendiu si de explozie". Un comunicat remis de Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie confirma, ce-i drept, voalat, afirmatiile anterioare. "Echipa de procurori anchetatori care efectueaza cercetari in municipiul Craiova a facut cunoscute cateva aspecte legate de cauzele care au dus la producerea evenimentului. Au fost facute cunoscute o serie de obligatii ale producatorului, care trebuie verificate punctual, pentru a afla exact cine este responsabil de respectarea acestora. Obligatiile se refera la inscriptionarea produsului cu eticheta Pericol de Incendiu si de explozie", se mentioneaza in comunicatul remis de Parchet. Mai mult, precizeaza procurorii, Doljchim-ul trebuia sa aiba angajat un consilier de siguranta pentru verificarea autocamioanelor care incarca azotat de amoniu si instruirea soferilor. Totodata, producatorul azotatului de amoniu trebuia sa emita o fisa de securitate pentru produs, in care sa fie prevazute calitatile acestuia si modul de interventie in situatii de pericol, au mai concluzionat procurorii bucuresteni.

Si-au incalcat si ei obligatiile

Nici cei doi transportatori doljeni - SC Mihtranscom SRL Giubega si Neytransport SRL Craiova - nu si-au respectat obligatiile, mai spun procurorii din Capitala. Transportatorii nu detineau decat licenta de executie pentru marfuri generale, iar soferul mort in explozie nu fusese testat ADR, conform Acordului International de la Geneva, ratificat de Romania inca din 1994, prin Legea 31. Totodata, se verifica daca autocamionul distrus in explozie putea fi utilizat pentru efectuarea unor astfel de transporturi si daca era omologat de catre ARR si RAR.

Magistratii Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie continua cercetarile, pentru a stabili, cu exactitate, cui apartine vina producerii acestor nereguli.
×
Subiecte în articol: observator