Deşi Sistemul Garanţie-Returnare este activ în România deja de două săptămâni, foarte puţini sunt clienţii care au şi cumpărat băuturi cu garanţie, deoarece la raft domină în continuare produsele nemarcate.
„Pentru luna decembrie, care este o lună cu vânzări foarte mari, comercianţii şi-au făcut stocurile încă din octombrie, de aceea acum nu regăsim ambalaje marcate. În ianuarie am putea ajunge la un procent de 10% din băuturi marcate SGR.“
La două săptămâni de la intrarea în vigoare a Sistemului Garanţie-Returnare (SGR) în România, în multe magazine încă domneşte starea de haos când vine vorba de modul în care acest proiect trebuie să funcţioneze. Cei mai mulţi comercianţi spun că pe rafturile magazinelor lor încă nu au ajuns produsele marcate cu simbolul „Ambalaj cu garanţie“, iar clienţi cu ambalaje specifice încă nu au venit pentru a returna recipientele.
„Deocamdată nu puteţi aduce decât ambalajele băuturilor cumpărate de la noi, nu ştim pe viitor, probabil se va putea returna orice ambalaj“, spune vânzătoarea unui magazin Lidl din Bucureşti.
(sursa: Mediafax)