x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator În 2012, autostrăzile restante prind viteză

În 2012, autostrăzile restante prind viteză

de Iulia Barbu    |    03 Ian 2012   •   21:00
În 2012, autostrăzile restante prind viteză

In 2012, Bechtel va trebui sa predea 18 kilometri de autostrada la Suplacu de Barcau – Bors. Regii asfaltului, care au ales sa iasa din greva, va trebui sa termine autostrada pana la Ploiesti cel tarziu in luna aprilie. Pe Autostrada Soarelui ar trebui sa mergem drum intins, iar in luna august, un tronson din Deva – Orastie ar trebui si el sa fie finalizat.

In acest moment, pe Autostrada Transilvania se lucreaza doar pe tronsonul de la Suplacu de Barcau – Bors. Renegocierea din vara anului trecut a scos Bechtel din contractul care prevedea constructia a 415 kilometri de autrostrada. Pentru acest an, 100 de milioane de euro sunt alocati santierului din vestul tarii. Din cei 63 de kilometri cati are Suplacu de Barcau – Bors, se pare ca doar 18 vor fi deschisi traficului in toamna acestui an.

Bucuresti – Ploiesti a trecut si ea printr-o adevarata telenovela, demna de statutul de prima autostrada construita de romani. Are 60 de kilometri si este construita integral pe bani de la buget. Ce-i drept, s-a vrut calitate pe autostrada spre munte. Asa ca, pe vremea lui Berceanu, s-a aprobat o schimbare de solutie. Practic, a fost inlocuita incarcatura de pamant. Una peste alta, solutia s-a ridicat la costuri suplimentare de 80 de milioane de euro. Mai apoi, intre kilometrii 15 si 45, autostrada va avea trei benzi pe sens, cu promisiunea ca vor fi dati si banii pentru banda in plus. A venit insa criza, s-a mai schimbat conducerea ministerului, negocierile au picat. Asa se face ca regii asfaltului au intrat in greva, pentru ca isi voiau banii. Aproape trei luni a stagnat santierul autostrazii.

In luna decembrie, UMB Spedition a fost singurul care si-a predat cei 15 kilometri. Pe celelalte tronsoane au intrat in vigoare penalitatile de 0,05 la suta pe zi din valoarea contractului. Regii asfaltului s-au mobilizat si, isi promit mai mult lor, ca vor termina. Nu de alta, dar valoarea penalitatilor poate ajunge la cateva milioane bune de euro.

Pe Autostrada Deva – Orastie se lucreaza din primavara anului trecut. Face parte din coridorul IV transeuropean Nadlac – Constanta. Tronsonul de autostrada Deva – Orastie are o lungime de 32,5 kilometri si este impartit pe doua sectiuni: Simeria –- Orastie, pentru care finalizarea contractului este august 2012, si Deva – Simeria, pentru care termenul este februarie 2013. Aici, o buna parte din lunile anului trecut au fost alocate descarcarilor arheologice. De curand, locuitorii satelor Pricaz si Banpotoc din judetul Hunedoara au cerut Agentiei de Mediu sa opresca lucrarile la autostrada. Desi reprezentantul agentiei a admis ca avizele constructorilor sunt legale si conforme cu legea, satenii au cerut ca pe locul gropilor de imprumut folosite pentru autostrada sa se nasca un teren de fotbal. Pana la elucidarea conflictului "teren de fotbal vs autostrada", CNADNR a anuntat ca termenul de predare pentru Deva – Orastie ramane acelasi. Autostrada va avea trei noduri rutiere, la Deva, Orastie si la est de Simeria, in apropiere de intersectia cu E 66, 21 de poduri si pasaje, 100 de podete. Valoarea contractului este de aproape 178 de milioane de euro, fara TVA, din care contributia Comisiei Europene este de aproape 109 milioane de euro. Lucrarile sunt executate de asocierea de firme Strabag-Straco.

Autostrada Soarelui si-a pierdut in vara constructorul, francezii de la Colas parasind santierul Cernavoda – Medgidia. Lucrarea a fost relicitata, iar autoritatile promit ca in vara vom avea drum intins spre mare, chiar daca pe unele portiuni doar pe o singura banda de mers pe sens.

×
Subiecte în articol: autostrazi