x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Investiţie majoră a BMW în Transilvania

Investiţie majoră a BMW în Transilvania

de Irina Cristea    |    Dragos Stoica    |    11 Oct 2010   •   00:00
Investiţie majoră a BMW în Transilvania

Vizita în România a cancelarului federal Angela Merkel va reprezenta un impuls şi pentru relaţia economică dintre România şi Germania. După ce EU Observer a relatat că Merkel va anunţa, la Cluj, o investiţie majoră, în zona Transilvaniei, a companiei BMW, surse din industria auto au confirmat, pentru Jurnalul Naţional, această informaţie.

Potrivit acestor surse, BMW va face o investiţie într-o fabrică de componente auto ce va fi situată, după toate probabilităţile, în parcul industrial Tetarom de lângă Cluj. De altfel, presa locală semnala, încă din luna iunie, că grupul german Draexlmaier, producător şi furnizor de componente pentru industria auto, inclusiv pentru BMW, este interesat de o investiţie de 15 milioane de euro în zonă. "S-au anunţat potenţiali investitori, dar nu s-au pronunţat nume, contractele nefiind încă încheiate. Unul dintre ei este producător de componente auto. Chiar săptămâna trecută conducerea Tetarom a avut întâlniri cu reprezentanţii lor", declara, pentru Ziua de Cluj, Valentin Peter, director adjunct al Tetarom.

Ziua de Cluj menţiona şi că Draexlmaier ar putea să îşi realizeze unitatea de 4.000-5.000 mp pe o parcelă de un hectar, unde un alt client a renunţat la investiţie. Compania are, în România, patru fabrici de componente auto, la Satu-Mare, Timişoara, Piteşti, şi Hunedoara şi peste 15.000 de angajaţi.

În 2008, autostrăzile inexistente din România au trimis Mercedes în Ungaria. Mercedes intenţiona să deschidă o uzină, iniţial la Cluj, apoi la Timişoara. Investiţia  ar fi transformat România într-unul dintre cei mai importanţi producători de pe piaţa auto europeană, având în vedere investiţiile Renault, de la Mioveni, şi Ford (Craiova). După mai multe runde de negocieri, oficialii Daimler s-au orientat însă spre Ungaria, atât din cauza lipsei de infrastructură (autostrăzi spre Occident), cât şi din cauza speculanţilor imobiliari care au urcat imediat preţurile terenurilor de lângă Timişoara după ce s-a aflat de interesul celebrei mărci din Stuttgart. De asemenea, autorităţile române au tărăgănat negocierile, în timp ce vecinii din vest au făcut imediat o "prioritate naţională" din aducerea Merdeces la Kecskemet. Investiţia pe care germanii ar fi urmat să o facă în România se ridica la 800 de milioane de euro, apărând totodată şi 3.000 de locuri noi de muncă. În prezent, acelaşi grup a deschis o fabrică de subansamble auto la Sebeş.

×
Subiecte în articol: observator