x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Irina Mohora se implică, împreună cu mai multe vedete, într-o campanie împotriva cerşetoriei

Irina Mohora se implică, împreună cu mai multe vedete, într-o campanie împotriva cerşetoriei

de Diana Scarlat    |    17 Apr 2013   •   11:32
Irina Mohora se implică, împreună cu mai multe vedete, într-o campanie împotriva cerşetoriei

Vedetele din România iau atitudine împotriva unui fenomen care ne afectează în mod direct pe toţi: cerşetoria.

Irina Mohora, prezentatoarea emisiunii “Lozul cel mare”, de la TVR1, a demarat o serie de acţiuni prin care urmăreşte să prevină şi să combată traficul de persoane implicate în acest fenomen. Vedeta TV a înfiinţat Asociaţia Zâmbetul Îngerilor (AZI), cu scopul de a informa şi de a responsabiliza publicul larg în legătură cu stilul de viaţă al persoanelor care trăiesc pe stradă.

Prima acţiune a Irinei, ca reprezentantă a asociaţiei AZI se numeşte “Sandwich-ul de la miezul nopţii”, o campanie prin care asociaţia îşi propune să hrănească oamenii străzii. Andrei Nourescu, Cătălina Grama (Jojo), trupele Iris şi Proconsul, Alexandra Ungureanu, Adina Buzatu, Eda Marcus, Cristina Soare, Annes, Maria Radu, Sonia Argint Ionescu, Andreas Petrescu, Jakob Hausmann, Florin Dobre, Raluca Lăzăruţ, Crisa Kyra, Bogdan Vlădău, Cristina Şoloc, Radu Buzăianu, Leonard Doroftei şi Cristian Samfira i se vor alătura Irinei Mohora joi, 25 aprilie, cu ocazia evenimentului de lansare a campaniei, care va avea loc în parcul Herăstrău, din Bucureşti.

“Împreună cu voluntarii şi cu partenerii implicaţi în acest proiect, vom colecta şi vom distribui hrană pentru cerşetori, persoane care trăiesc pe stradă sau provin din medii dezavantajate socio-economic. Avem un supermarket partener, alături de care vom asigura hrana zilnică pentru oamenii străzii, astfel încât aceştia să nu mai aibă pretextul de a cere bani”, explică Mohora.

Această campanie împotriva cerşetoriei, desfăşurată sub sloganul “AZI implică-te prin informare!”, nu cere nimic material sau financiar celor din jur. “Este important, ca oamenii să se informeze şi să ia atitudine. Mai exact, să afle despre demersul nostru, să transmită mai departe, iar data viitoare când la semafor un cersetor le va bate în geamul maşinii, să nu-i mai dea bani şi să-l îndrume către loca'iile noastre pentru a primi mâncare”, mai spune Irina Mohora.

Campania porneşte de la nevoia de informare a cetăţenilor cu privire la fenomenul cerşetoriei care nu implică, în cele mai multe dintre cazuri, oameni care au nevoie de bani ca să trăiască, ci reţele organizate de colectare a unor bani nemunciţi pentru “angajatorii” cerşetorilor. Dacă ne gândim că numai în Capitală sunt aproximativ trei milioane de oameni, locuitori ai Bucureştiului sau aflaţi în tranzit, cu o disponibilitate medie de a da aproximativ un euro pe lună cerşetorilor, ajungem, printr-un calcul simplu, la aproximatov trei milioane de euro lunar, sumă neimpozabilă care merge către ceea ce putem numi “industria cerşetoriei”. Filmul “Filantropica” sau romanul “Zahei Orbul”, de Vasile Voiculescu, ar putea fi o bună bază de plecare în documentare pentru cei care încă mai cred că banii pe care-i dau cerşetorilor îi vor ajuta pe nişte oameni sărmani să nu moară de foame.

Cercetările întreprinse în ultimii ani de Poliţia Română şi de primării, prin intermediul Direcţiilor Generale pentru Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului, au scos la iveală o serie de abuzuri legate de folosirea persoanelor pentru cerşetorie, de către reţele organizate. “Cea mai cumplită practică este legată de închirierea copiilor din mediul rural, cu precădere din zone defavorizate, pentru cerşetorie”, spun reprezentanţii autorităţilor.

Campania se desfăşoară în parteneriat cu Poliţia Capitalei, Primăria Municipiului Bucureşti şi Agenţia Naţională Împotriva Traficului de Persoane. Asociaţia A.Z.I. organizează, coordonează, intermediază, colectează şi distribuie hrană pentru cerşetori, persoane care trăiesc pe stradă sau care provin din medii dezavantajate din punct de vedere socio-economic.

×
Subiecte în articol: Irina Mohora vedete campanie cersetorie