Magistraţii de la Curtea de Apel Bucureşti au admis miercuri o cerere a primarului suspendat al sectorului 5, Marian Vanghelie, de înlocuire a arestului la domiciliu cu măsura controlului judiciar, în dosarul în care acesta a fost trimis în judecată pentru luare de mită, abuz în serviciu şi spălare de bani.
Pe timpul cât se află sub control judiciar, Vanghelie are mai multe obligaţii: să nu depăşească limita teritorială a judeţului Ilfov şi a municipiului Bucureşti, decât cu încuviinţarea instanţei; să nu se apropie de ceilalţi inculpaţi, de martori, experţi şi să nu comunice cu aceştia direct sau indirect, pe nicio cale; să nu exercite profesia, meseria sau să nu desfăşoare activitatea în exercitarea căreia a săvârşit faptele; să comunice periodic informaţii relevante despre mijloacele sale de existenţă; să nu deţină, să nu folosească şi să nu poarte arme.
Decizia este definitivă.
Iniţial, Vanghelie a fost arestat preventiv în luna martie, după care a fost eliberat pe 10 iulie şi plasat în arest la domiciliu.
El a fost trimis în judecată de DNA pentru săvârşirea a nouă infracţiuni de luare de mită şi abuz în serviciu şi şapte infracţiuni de spălare de bani.
În acelaşi dosar, au fost trimişi în judecată Mircea-Sorin Niculae (vărul lui Vanghelie), Sorin Ştefan Ciocan, Laura Ciocan, director al SC Economat Sector 5 SRL, şi omul de afaceri Marin Dumitru, toţi sub control judiciar.
Potrivit DNA, în perioada 2006 - 2014, Marian Vanghelie, în calitate de primar al sectorului 5 din Bucureşti, ajutat de Mircea-Sorin Niculae şi parţial de Laura Ciocan, a solicitat şi primit de la Marin Dumitru foloase materiale necuvenite în cuantum de aproximativ 30.403.000 de euro (reprezentând un "comision" de 20% din încasări).
Aceste foloase au fost pretinse şi primite de Vanghelie pentru atribuirea de către Primăria sectorului 5 şi serviciile publice de interes local din subordinea Consiliului local al sectorului 5, cu nerespectarea prevederilor legale, de contracte de achiziţii publice firmelor controlate de omul de afaceri Marin Dumitru, dar şi pentru a dispune efectuarea plăţii lucrărilor aferente acestor contracte (valoarea totală este de aproximativ 738.019.000 de lei).