In accidentul rutier din Ungaria si-au pierdut viata 14 persoane. Tragedia a lasat in urma mai multi copii orfani si rude indurerate. In acea zi fatidica , la jumatatea distantei dintre localitatile Mako si Szeged, din Ungaria, soferul tirului a intrat pe contrasens, lovind in plin microbuzul. Accidentul a ridicat multe intrebari si in legatura cu respectarea conditiilor de transport rutier ale masinilor implicate in accident. Anca Boagiu, Ministrul Transporturilor si Infrastructurii, a aprobat Raportul privind verificarile efectuate in legatura cu respectarea conditiilor de operare pentru desfasurarea activitatilor de transport rutier de persoane si de marfa de catre operatorii de transport implicati in accidentul ce a avut loc in Unagria in data de 31 octombrie a.c. Raportul a fost intocmit de o comisie coordonata de Corpul de Control al MTI in perioada 1-4 noiembrie a.c. In urma verificarilor, comisia a concluzionat ca ansamblul de vehicule (autotractor si remorca) implicat in evenimentul rutier din data de 31.10.2011, condus de Ovidiu Munteanu, angajat al SC TRANSALEX SRL, indeplinea cerintele impuse de reglementarile legale in vigoare cu privire la obligativitatea efectuarii implicatiilor tehnice periodice. Din documentele analizate rezulta ca vehiculele aflate in componenta ansamblului prezentat aveau viza pentru inspectia tehnica periodica in termen de valabilitate.
Soferul de tir, sanctionat contraventional
In acelasi timp, din verificarile efectuate cu privire la modul de efectuare a operatiunilor de transport rutier de marfa de catre SC TRANSALEX SRL au rezultat incalcari ale reglementarilor specifice in vigoare pentru care operatorul de transport a fost sanctionat contraventional.
Microbuzul 8+1 locuri, dar indesat cu oameni...
In ceea ce priveste autovehiculul cu numarul de inmatriculare AG 82 AAS implicat in accident, verificarile au aratat ca, in urma modificarilor la care a fost supus, este omologat ca autoturism cu 8+1 locuri si in consecinta nu se supune reglementarilor privind autorizarea/licentierea pentru desfasurarea activitatilor de transport rutier, fiind exceptat de la aplicarea prevederilor OUG nr.109/2005 privind transporturile rutiere.