Rezultatele studiului "Online Leading Brands 2012' dezvaluie cum se vad pe web principalele branduri locale si internationale din patru industrii majore: auto, finante-banci, produse de ingrijire personala si telecom.
In urma studiului de anul acesta, Dacia, Ursus si Borsec au ocupat primele trei locuri, reprezentand cele mai populare si cele mai de incredere branduri romanesti, iar in topul celor mai prezente branduri pe internet se aflau Dacia, Borsec, eMag, BCR, Ursus. In privinta a ceea ce defineste prezenta unui brand online, respondentii au declarat importante datele oferite despre produse/servicii si imaginea brandului online, precum si comunicarea cu clientii.
"Leading Brands a devenit deja o traditie, suntem la a cincea editie si aceasta continuitate ne permite sa vedem cum s-a modificat perceptia utilizatorilor in acest timp. Legat de rezultatele de anul acesta cred ca trebuie evidentiat ca pe fondul scaderii generale a indicatorilor despre prezenta online putem sa observam o crestere a acestor indicatori pentru categoria Ingrijire Personala / Cosmetice,' afirma Catalin Emilian, Country Manager, Gemius.
Privind prezenta online a brandurilor din cele patru domenii principale s-au obtinut urmatoarele rezultate: in topul Finante-Banci primele locuri sunt ocupate de ING, BCR si BRD, iar pentru Ingrijire personala, podiumul este ocupat de Avon, Oriflame si Gillete. Vodafone, Orange si Cosmote sunt liderii industriei Telecom, iar Mercedez Benz, BMW si Dacia sunt cei mai vizibil in online din industria Auto&Moto.