x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Mentalitatea profesorilor dăunează grav învăţământului. În câte şcoli din România sunt utilizate echipamentele electronice

Mentalitatea profesorilor dăunează grav învăţământului. În câte şcoli din România sunt utilizate echipamentele electronice

10 Iun 2015   •   15:15
Mentalitatea profesorilor dăunează grav învăţământului. În câte şcoli din România sunt utilizate echipamentele electronice
Sursa foto: Karina Knapek/Intact Images

În condiţiile în care capacitatea de a utiliza un calculator a devenit o necesitate pentru fiecare om, profesorii din România ezită să utiliezeze echipamente electronice în procesul de predare.

Aproximativ 40% dintre şcolile din mediul urban din România nu folosesc echipamente electronice în procesul de predare la clasă, iar 90% dintre părinţi consideră că utilizarea unor astfel de dispozitive la orele de curs este necesară, relevă rezultatele studiului 'Rolul echipamentelor electronice în procesul educaţional', realizat online de una dintre companiile lider în dezvoltarea de soluţii tehnologice la nivel internaţional.

Potrivit cercetării, 6 din 10 respondenţi sunt de părere că principalele avantaje ale folosirii echipamentelor electronice în procesul educaţional sunt creşterea atenţiei elevilor şi învăţarea mai rapidă, precum şi dezvoltarea abilităţilor tehnice.

În acest context, 90% dintre părinţi consideră necesară folosirea dispozitivelor electronice în clase, în timp ce 65% dintre aceştia apreciază că folosirea tehnologiei duce la asimilarea mai rapidă a cunoştinţelor.

Cu toate acestea, în aproape 40% dintre şcolile din România situate în mediul urban nu se folosesc echipamente electronice în derularea procesului educaţional, reiese din studiul citat.

În topul avantajelor folosirii echipamentelor electronice în procesul de învăţare la şcoală, pe primul loc se situează creşterea atenţiei pe toată durata lecţiei, urmat de asimilarea mai rapidă a cunoştinţelor, dezvoltarea abilităţilor tehnice, reducerea timpului de învăţare şi rezultate mai bune la învăţătură.

Pentru majoritatea elevilor, utilizarea echipamentelor electronice la orele de curs reprezintă o continuare a modului în care aceştia sunt deja expuşi la informaţie în cadrul familiei. Astfel, peste 9 din 10 respondenţi îşi expun copiii în timpul liber la cel puţin un dispozitiv electronic.

În funcţie de tipul echipamentelor electronice folosite în procesul educaţional, calculatorul tip desktop este cel mai întâlnit (în 72,59% dintre şcolile din mediul urban). Pe locurile următoare se află: videoproiectorul (69,38%), imprimanta (51,98%), sistemele audio (39,13%) şi laptopul (37,62%).

Totodată, pe tipuri de echipamente electronice la care sunt expuşi copiii în cadrul familiei prima opţiune este televizorul (87,19%), apoi tableta (71,53%), calculatorul tip desktop (70,94%), laptopul (69,75%), imprimanta (52,19%), sistemele audio (46,26%), DVD-playerul (38,55%) şi videoproiectorul (5,46%).

Studiul 'Rolul echipamentelor electronice în procesul educaţional' a fost realizat de Epson în perioada 3-8 iunie 2015, pe un eşantion de 2.469 de respondenţi majori, din mediul urban, care au în gospodărie cel puţin un copil şcolar şi care sunt utilizatori ai platformei de sondare a opiniei publice iVox.ro.

×
Subiecte în articol: scoala invăţămănt