x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Ofertă de muncă / România caută o mie de piloţi civili

Ofertă de muncă / România caută o mie de piloţi civili

de Ovidiu Ciutescu    |    04 Mar 2009   •   00:00
Ofertă de muncă / România caută o mie de piloţi civili

România are nevoie de 500 - 1.000 de piloţi comerciali noi în următorii cinci ani pentru a acoperi cererea de pe piaţa internă. În România activează între 600 şi 700 de piloţi, circa 30 - 40 la sută dintre aceştia fiind la vârsta pensionării.



"La ora actuală, noi estimăm cererea de piloţi la circa 500 în următorii patru - cinci ani, şi pentru asta este nevoie de creşterea numărului de piloţi, care să fie "produşi" în cele două şcoli majore din ţară, Aeroclubul României şi Şcoala Superioară de Aviaţie Civilă. De asemenea, Aeroclubul a pregătit în total circa 200 de elevi, fie cu licenţă PPL, pentru avioane, fie piloţi de avioane uşoare sau paraşutişti. Noi suntem cei care îi antrenăm pe viitori piloţi, de la 16 ani până la 23 de ani, dar avem şi elevi pe care îi familiarizăm cu aviaţia", a declarat pentru Agerpres, Constantin Voicu, director general al Aeroclubului României. Acesta a precizat că Aeroclubul Românei a pregătit, din 2006 până în prezent, circa 60 de piloţi, care au primit licenţa de pilot privat (Private Pilot Licence), prima licenţă necesară pentru cei care vor să devină piloţi de linie.


În prezent, licenţa PPL poate fi luată atât la Aeroclubul României, cât şi la Şcoala de Aviaţie, dar asta măreşte durata de formare a unui pilot, deoarece unii piloţi tineri, deja instruiţi la Aeroclubul României, sunt nevoiţi să reia aceleaşi curs la Şcoala de Aviaţie. Potrivit reprezentanţilor pieţei, dacă Aeroclubul ar acorda Private Pilot License, iar apoi Şcoala de Avaţie ar prelua aceşti piloţi pentru a ajunge ulterior piloţi comerciali pe avioane de linie, atunci timpul de formare al unui pilot s-ar reduce la doi ani. La ora actuală, după ce piloţii primesc certificare PPL, de la Aeroclub, trec ulterior la Şcoala de Aviaţie, aceştia urmând să primească aici licenţa Comercial Pilot License (CPL) şi Airline Transport License (ATL), brevet ce le permite celor licenţiaţi să zboare cu pasageri pe avioane comerciale de linie.


Având în vedere că un pilot se formează în circa patru ani, iar piaţa are nevoie nu doar de 500, ci chiar de 1.000 de piloţi în următorii cinci ani, se caută soluţii pentru atragerea şi pregătirea unui număr mai mare de piloţi. Doar cursul pentru licenţierea PPL costă circa 5.000 de euro. Pentru a obţine brevetul ATL un pilot trebuie să plătească şi până la 40.000 de euro pentru a putea pilota, asta dacă nu primeşte o bursă pentru a putea primi acest brevet la Şcoala de Aviaţie, şcoală care promovează între 20 şi 40 de piloţi de linie pe an. Alături de Aeroclubul României şi Şcoala de Aviaţie Civilă, mai multe centre autorizate private în ţară acordă brevete PPL şi CPL, însă doar Şcoala de Aviaţie Civilă şi Carpatair, care a fost autorizată în noiembrie 2008, acordă brevetul pentru piloţii comerciali de linie.

Potrivit Ministerului Transporturilor, România va înfiinţa un centru regional de pregătire a piloţilor, personalului tehnic sau controlorilor de trafic, care din 2010 va pregăti contra cost personal pentru România, Europa şi pieţe precum China sau India. În prezent, cererile de personal în industria aeronautică sunt foarte mari, necesarul anual fiind de 3.000 de piloţi, 4.500 de angajaţi cu profil tehnic şi 3.500 de controlori de trafic, potrivit estimărilor liniilor aeriene.

×
Subiecte în articol: romania scoala pilot aviatie aeroclubul piloti pilo