x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Oradea: Premierul Boc şi centura oraşului

Oradea: Premierul Boc şi centura oraşului

de Teodora Ivan    |    23 Iul 2009   •   00:00

"Vrem să vedem dacă ceea ce decidem la Bucureşti se regăseşte şi în teritoriu. Sunt bucuros că ceea ce am primit ca informare la Bucureşti se confirmă la Oradea", a explicat ieri premierul Emil Boc ca o explicaţie asupra motivului vizitei sale în Bihor.



Domnia sa s-a declarat mulţumit de lucrările la şoseaua de centură, care s-au desfăşurat într-un ritm destul de alert după asigurarea finanţării de către CNADR, cerându-i constructorului ca până pe 1 decembrie, de Ziua Naţională a României, să se poată circula în condiţii normale pe noua centură măcar pe două benzi, dacă nu chiar pe patru.

În ceea ce priveşte Autostrada Transilvania, prim-ministrul se declară convins că românii vor putea circula, în această toamnă, pe cei 42 de kilometri între Turda şi Gilău. La rândul său, ministrul Transporturilor Radu Berceanu a precizat că în urma vizitei pe care a efectuat-o ieri împreună cu premierul Boc la şantierul Bechtel de la Chiribiş va hotărî dacă vor continua sau nu lucrările şi pe tronsonul bihorean.

"Noi avem o sumă relativ importantă anul acesta în buget pentru Autrostrada Transilvania şi vreau să văd dacă din aceşti bani putem aloca o parte şi pentru acest tronson. Am făcut o estimare şi cred că putem lucra ceva mai mult şi aici", a declarat Berceanu. Cât priveşte noile informaţii apărute în presă conform cărora Tronsonul 3C al Autostrăzii Transilvania, respectiv porţiunea Suplacu de Barcău - Borş, este blocat din cauza unui viaduct de 1,6 kilometri, realizat în proporţie de 35%, dar care se termină tocmai într-unul dintre câmpurile petrolifere ale companiei Petrom, Berceanu susţine că responsabilitatea pentru această "variantă scumpă" o poartă fostul ministrul de resort Miron Mitrea şi fostul secretar de stat din acelaşi minister Sorin Bota, actualmente senator PSD de Maramureş şi responsabilul Comisiei de Transporturi din PSD.

VIADUCTUL DE LA SUPLACU DE BARCĂU COBOARĂ ÎNTR-UN CÂMP PETROLIER
"Am văzut că în presă s-a pus întrebarea de ce a fost aleasă această soluţie scumpă, dar problema a fost eliptică de subiect. În anul 2004, în comisia tehnico-economică a CNADNR s-au prezentat cinci variante de proiect, iar comisia a aprobat această soluţie. Preşedinte al comisiei era domnul Miron Mitrea, dar de fapt conducea domnul Sorin Bota, cel care conduce acum departamentul de transport al PSD şi cel care voia să viziteze şantierul autostrăzii, împreună cu domnul Adrian Năstase. Lui să-i puneţi întrebări despre această soluţie, noi acuma nu putem dinamita ceea ce s-a lucrat", a spus ministrul Transporturilor. Berceanu susţine că nu a ştiut de posibilitatea apariţiei acestei probleme, deşi de la demararea efectivă a lucrărilor la autostradă, în 2004, a mai fost ministru al Transporturilor. Domnia sa a recunoscut că a aflat de problemă din presă, însă "construcţia viaductului lung de 1,8 kilometri e estimată la 120 milioane euro. Dacă nu era construit deja viaductul, căutam altă soluţie". Aşa cum apare în proiectul întocmit de IPTANA Bucureşti, viaductul va da direct într-un câmp petrolifer, unde există foarte multe utilităţi folosite de Petrom la extragerea ţiţeiului. Mutarea acestor utilităţi este evaluată la 15 milioane de euro, dar poate ajunge şi la 50 de milioane. La ora actuală, CNADR se află în discuţii cu Petrom pentru mutarea a 31 de sonde de foraj de pe terenurile administrate de Petrom, pe cheltuiala companiei.

×
Subiecte în articol: observator