Nici nu au dat bine drumul la circulaţie prin Pasajul Băneasa că a apărut primul blocaj pe sensul dinspre Ploieşti spre Bucureşti din cauza semaforului din intersecţia Str. Constantin Dobrogeanu Gherea cu Str. Elena Văcărescu.
Premierul interimar Emil Boc şi ministrul interimar al Transporturilor şi Infrastructurii Radu Berceanu au inaugurat ieri Pasajul Băneasa, mai devreme cu trei zile decât era preconizat, respectiv 1 decembrie.
"Pentru că weekend-ul acesta românii vor avea o vacanţă prelungită, am hotărât să dăm drumul pasajului mai repede, chiar dacă mai sunt mici lucrări de făcut pe la trotuare şi reglajul semafoarelor", a spus Berceanu.
Prin participarea la inaugurarea pasajului, Berceanu a dovedit cât de important este pentru el acest proiect deoarece, legal, ministrul ar fi trebuit să stea acasă, aşa cum au făcut încă de joi toţi salariaţii din cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii. Salariaţii ministerului au fost trimişi acasă pentru trei zile, în perioada 26 noiembrie- 1 decembrie. Investiţia în lucrările de la Pasajul Băneasa se ridică la 13,11 milioane de euro, fonduri asigurate de la bugetul de stat.
Lucrările la pasajul Băneasa au fost executate de firma portugheză Lena Engenharia e Construcoes, iar proiectarea a fost făcută de SEARCH Corporation Bucureşti. La câteva minute după inaugurare, pe sensul de intrare în Bucureşti dinspre Ploieşti se circula cu mare dificultate, formându-se cozi de maşini în pasaj. Pe celălalt sens, circulaţia se desfăşura normal. Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB) a anunţat, joi, că în urma finalizării lucrărilor, cele şase linii de transport public din zonă vor reveni de azi pe trasele de bază.
COSTURI SUPLIMENTARE
Pasajul inferior de la Băneasa a costat cu peste 50% mai mult decât era preconizat din cauza unor lucrări neprevăzute în proiectul iniţial. Lucrările la Pasajul Băneasa au demarat la începutul anului 2007, au fost blocate un timp iar în mai 2008 au fost reluate, trebuind ca investiţia să fie finalizată în luna mai 2009. Pasajul are o lungime de 1,259 kilometri şi se află la intersecţia Drumului Naţional 1 cu bulevardul Aerogarii şi Bulevardul Ion Ionescu de la Brad, lucrările fiind finanţate de la bugetul de stat.
În 2007, când a fost semnat, contractul avea o valoare de 9,7 milioane euro, ulterior ajungând la 13,11 milioane euro din cauza unor lucrări suplimentare, precum iluminarea pasajului şi separatoarele de sensuri. Pasajul subteran are patru benzi (câte două benzi de sens), iar lateral câte două bretele cu câte două benzi de circulaţie pe sens la nivelul solului.
URMEAZA BECHTEL
Oficialii s-au grăbit să inaugureze Pasajul Băneasa ieri deoarece de Ziua Naţională a României nu ar fi putut ajunge şi la evenimentele organizate cu ocazia zilei de 1 decembrie, şi la pasaj, şi la inaugurarea celor 42 de kilometri din Autostrada Bechtel, adică la Cluj.
„Ne ţinem de cuvânt în ceea ce priveşte şi inaugurarea celor 42 de kilometri din Autostrada Transilvania, urmând ca în data de 1 decembrie să inaugurăm ceea ce am promit", a declarat Boc. Acesta a precizat totodată că Guvernul a cheltuit în acest an 6 miliarde euro pentru lucrări de infrastructură, reprezentând 75%-76% din bugetul alocat acestor proiecte.
Citește pe Antena3.ro