x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Poliţia Rutieră intenţionează să reintroducă radarele fixe

Poliţia Rutieră intenţionează să reintroducă radarele fixe

de Mara Raducanu    |    12 Mai 2011   •   17:15
Poliţia Rutieră intenţionează să reintroducă radarele fixe

165095-untitled-1.jpg

Direcţia Rutieră din cadrul Inspectoratul General al Poliţiei Române intenţionează să reintroducă radarele fixe pe drumurile publice. Asta după ce în aprilie 2009, "jucăriile” fixe  au fost suspendate din cauza lipsei unui cadru legal general de funcţionare. Discuţia despre reintroducerea acestora  a avut loc astăzi într-o conferinţă de presă  la Târgu Mureş, susţinută de Lucian Diniţă, şeful Direcţiei Rutiere, aflat în teritoriu pentru a-şi evalua şi instrui oamenii din subordine.   "Deocamdată, s-au făcut demersuri în aces sens. Am avut probleme destule pe această temă, am solicitat ca întreg cadrul care va reglementa această activitate să fie pus la punct de un grup de lucru multidisciplinar, deci nu numai poliţie şi autorităşi publice locale, ci mai mulţi factori implicaţi în domeniul siguranţei rutiere. Aici mă refer şi la Ministerul Transporturilor şi la Ministerul Sănătăţii. Vom vedea ce cum se vor desfăşura lucrurile, deocamdată nu este nimic sigur”, a declarat Lucian Diniţă pentru Jurnalul Naţional.

Punctele negre, "lipici” pentru "jucăriile” fixe

De fapt, şeful de la Rutieră a dezbătut problema reintroducerii radarelor şi într-un interviu acordat ziarului nostru în luna ianuarie 2011. Atunci, ca şi acum, Diniţă explica faptul că din punct de vedere tehnic sunt îndeplinite în totalitate condiţiile de funcţionare. Problema existăînsă  în ceea ce priveşte legiferarea funcţionării lor. "Există un aspect care nu este mai puţin important, şi anume că am reluat şi am refundamentat propunerea noastră pentru operaţionalizarea radarelor fixe. Vrem, nu vrem, ele sunt un mijloc existent la îndemâna statelor din cadrul Uniunii Europene. Au venit experţi din UE şi au constatat că din punct de vedere tehnic îndeplinim condiţiile. Le îndeplinim şi pe cele de siguranţă rutieră. Avem însă o problemă în ceea ce priveşte legiferarea funcţionării lor. Avem în momentul de faţă legea privind parteneriatul public-privat şi, plecând de la aceasta, intenţionăm, aşa cum am suspendat aceste radare la finele lui aprilie 2009, ca la finele acestui trimestru, cel târziu, să putem să le repunem în funcţie, în special în punctele negre”, declara atunci şeful de la Rutieră. Potrivit acestuia, vor urma reaşezări, recalibrări şi redimensionări ale aparatelor, astfel încât obiectivele privind reducerea numărului accidentelor rutiere şi a consecinţelor acestora să fie îndeplinite.

Întrebat despre disponibilizările poliţiştilor anunţate cu mare tam-tam de Ministerul de Interne, Lucian Diniţă a declarat: "Este posibil ca accidentele să aibă o altă evoluţe şi implicit prin prisma accidentelor şi siguranţa rutieră.Tot ce pot să vă spun este că ne vom recalibra activitatea, astfel  încât să îndeplinim obiectul de siguranţă rutieră”, a declarat Lucian Diniţă.

Uite radarul, nu e radarul!

La data de 24 aprilie 2009, după îndelungi discuţii controversate, Poliţia Rutieră retrăgea avizul de funcţionare a 77 de radare fixe amplasate în 18 judeţe. Suspendarea aparatelor radar fixe amplasate a fost cerută din cauza lipsei cadrului legal general de funcţionare pentru aceste sisteme, în urma unor contracte încheiate de primării cu societăţi particulare. Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice (ANRMAP) anunţa atunci că va cere în justiţie anularea unor contracte privind amplasarea radarelor fixe care nu respectă procedurile de atribuire a contractelor de achiziţie publică. De atunci şi până în prezent, singurul sistem de depistare a vitezei  rămas în funcţiune este cel de pe DN1, care aparţine în totalitate Poliţiei.

 

×
Subiecte în articol: radare politia rutiera