x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Praduiala continua - Privatizare politica si la Daewoo Craiova

Praduiala continua - Privatizare politica si la Daewoo Craiova

de Eliza Popa    |    11 Ian 2007   •   00:00
Praduiala continua - Privatizare politica si la Daewoo Craiova

Tariceanu sfideaza din nou. Pe fondul imensului scandal generat de prezenta remunerata a demnitarilor in consiliile de administratie si/sau comisiile de privatizare, premierul a numit o comisie eminamente politica sa vanda Daewoo Craiova. Presedinte este eternul Sebastian Vladescu.

Guvernul a decis, in sedinta de ieri, constituirea Comisiei de privatizare pentru privatizarea societatii Daewoo Automobile Romania. Conform anuntului facut de purtatorul de cuvant Oana Marinescu, presedintele Comisiei va fi Sebastian Vladescu, ministrul Finantelor Publice, un specialist al tuturor privatizarilor incercate in aceasta guvernare, fie ele reusite sau nu.

Din Comisia condusa de Vladescu mai fac parte Varujan Vosganian, ministrul Economiei si Comertului, Radu Berceanu, ministrul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, Gheorghe Barbu, ministrul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei, Teodor Atanasiu, presedintele Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Statului, Razvan Orasanu, consilier de stat in cadrul Cancelariei Primului Ministru, si Gyerko Laszlo, vicepresedinte al AVAS. Atributiile Comisiei constau in pregatirea si propunerea strategiei de privatizare, alegerea procedeelor si metodelor de privatizare si realizarea intregului proces de privatizare.

SCANDAL. Decizia Executivului vine pe fondul unui imens scandal, generat de prezenta remunerata, prin exceptie de la prevederile legii, a demnitarilor in consiliile de administratie si/sau comisiile de privatizare ale societatilor unde statul detine capitalul majoritar. Premierul Tariceanu a justificat modul in care Guvernul intelege sa imparta ciolanul membrilor sai fideli prin faptul ca e preferabil ca demnitarii (prost salariati, dupa parerea sa) sa fie retribuiti suplimentar decat sa se apuce sa-si completeze veniturile prin acte de coruptie. El a omis, insa, sa explice opiniei publice de ce clientela politica a indemnizat, vreme de doi ani, indemnizatii insumand miliarde de lei vechi pentru a se ajunge la concluzia ca privatizarea CEC trebuie oprita.

REVENIRE LA STAT. Automobile Craiova a cumparat actiunile detinute de compania coreeana Daewoo Motor (fost actionar majoritar, intrat in faliment) la uzina de automobile Daewoo Craiova, pentru 60 milioane de dolari (din care 50 milioane de dolari reprezinta cumpararea pachetului, iar 10 milioane de dolari reprezinta datoriile uzinei din Craiova catre firme din grupul Daewoo). Contractul de transfer al participatiei de 51% si tranzactia creantelor, intre Daewoo Motor Co si Daewoo Automobile Romania a fost semnat la sfarsitul lunii august. La aceasta ora, statul este actionarul majoritar al Automobile Craiova, cu 72,4% din actiuni, iar SIF Oltenia detine 22% din titluri. Mai multe firme, printre care Ford, General Motors, Renault - Nissan, Cherry si Tata, s-au aratat interesate de preluarea controlului Daewoo Romania.

×
Subiecte în articol: observator privatizare daewoo