x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator REZULTATE SIMULARE EVALUARE NAŢIONALĂ 2015: Aproape 51% dintre elevi au obţinut medii peste 5

REZULTATE SIMULARE EVALUARE NAŢIONALĂ 2015: Aproape 51% dintre elevi au obţinut medii peste 5

08 Mar 2015   •   13:20
REZULTATE SIMULARE EVALUARE NAŢIONALĂ 2015: Aproape 51% dintre elevi au obţinut medii peste 5

Ministerul Educaţiei a centralizat rezultatele înregistrate la simularea probelor din cadrul Evaluării Naţionale pentru elevii claselor a VIII-a. Din totalul celor 187.629 de elevi înscrişi, 180.442 de elevi (96,17%) au participat la toate probele, rezultând o rată de prezenţă superioară celei de anul trecut (94,7%).

Evaluarea lucrărilor de la simularea Evalării Naţionale a relevat că 91.445 de elevi (50,68%) au obţinut medii peste 5, procentaj de promovare de asemenea superior celui din 2014 (48,83), anunţă ministerul Educaţiei într-un comunicat.
 
Pe judeţe, cele mai ridicate procente de promovare s-au înregistrat în Bacău - 68,56 (rată prezenţă - 99,47%), municipiul Bucureşti - 64 (rată prezenţă - 95,03%), Giurgiu - 63,8 (rată prezenţă - 92,05%) şi Bihor - 61,8 (rată prezenţă - 90,36%). Cele mai puţin competitive rezultate (rate de promovare sub 40%) s-au înregistrat în judeţele Caraş-Severin - 36,27%, Vaslui - 38,55% şi Tulcea - 39,89%. În aceste judeţe prezenţa a fost, în medie, de aproximativ 95%.

Obiectivele specifice ale simulărilor organizate la nivel naţional de Ministerul Educaţiei sunt stabilirea nivelului real de pregătire atins de elevii de clasa a VIII-a cu trei luni înainte de examenul propriu-zis, respectiv aplicarea de măsuri pentru remedierea deficienţelor constatate.

În acest sens, ministrul Sorin Mihai Cîmpeanu solicită atât analiza rezultatelor obţinute, la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ în care s-a desfășurat simularea (prin discuţii individuale cu elevii/şedinţe cu părinţii şi dezbateri la nivelul claselor/consiliului profesoral), cât şi adoptarea soluţiilor optime pentru îmbunătăţirea performanţelor şcolare în perspectiva examenului pe care elevii îl vor susţine la finalul clasei a VIII-a.

×