Licitaţia pentru implementarea sistemului informatic de emitere, gestiune, monitorizare şi control al rovinietelor a fost contestată, acţiune ce amână planurile autorităţilor. Şoferii care vor circula fără a plăti taxa de drum vor fi aspru taxaţi după ce sistemul rovinietei electronice va fi implementat.
Licitaţia a fost contestată de consorţiul Romstarde/Vector/Intel, care a depus oferta cu preţul cel mai redus, în valoare de 30,55 milioane de lei. În ciuda acestei oferte, reprezentanţii Companiei de Drumuri au desemnat câştigătoare firma care se clasase pe locul trei, respectiv Consorţiul Novensys Corporation/UTI Systems, cu o ofertă de 35,96 milioane de lei.
"O firmă de apartament a contestat licitaţia pentru implementarea sistemului informatic de emitere, gestiune, monitorizare şi control al rovinietelor. Contestaţia ne ţine pe loc deoarece nu putem semna contractul până când instanţa emite hotărârea cu privire la această situaţie. Interesele sunt foarte mari în această afacere deoarece sunt mulţi care au de pierdut în momentul în care se va implementa acest sistem. În prezent, la autoritatea de drumuri ajung doar jumătate din încasările înregistrate din vânzarea rovinietelor", ne-a declarat Adrian Ionescu, director Proiecte Autostrăzi în cadrul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).
Romstrade nu a trimis nici un punct de vedere deoarece directorul este plecat din ţară, iar persoana care-i ţine locul nu a putut fi contactată.
Ionescu a mai spus că va fi eliminată "mica înţelegere" dintre şoferi şi persoanele care realizează controale pe şoselele patriei deoarece, potrivit noului sistem, cei care nu au cumpărată rovinieta şi merg pe drumurile publice cu maşina vor primi acasă amenda.
COLECTARE MAI BUNĂ
Dacă nu ar fi fost depusă nici o contestaţie la licitaţie, sistemul ar fi trebuit să fie funcţional de la 1 august 2010. "Dacă nu va fi depusă nici o contestaţie, putem semna contractul într-o săptămână, iar în trei luni după aceea sistemul poate fi implementat fără nici o problemă pentru că avem deja identificate centrele de distribuţie", declara, săptămâna trecută, Dorina Tiron, directorul CNADNR.
Din vânzarea rovinietelor, CNADNR a încasat anul trecut aproximativ 800 de milioane de lei, uşor sub estimările iniţiale, de 849 milioane de lei. Pentru anul acesta, compania intenţionează să colecteze cu ajutorul rovinietei electronice 930 de milioane de lei, cu 16% mai mult decât anul trecut. Din momentul implementării sistemului informatic, nu vor mai exista colantele de pe parbriz, iar rovinietele vor putea fi cumpărate din mai multe puncte, deoarece persoana care va achiziţiona una va avea un bon fiscal, cu numărul maşinii şi data achiziţiei. Vor fi instalate, în prima fază, 19 camere pe cele mai aglomerate drumuri, camere care recunosc numărul şi compară automat în baza de date pentru a vedea dacă există o rovinietă valabilă.
ATACATĂ ŞI DE TRANSPORTATORI
Rovinieta electronică va fi atacată, dar în contencios administrativ, şi de transportatori. Ei contestă modificările aduse ordonanţei 15/2002 din cauza "despăgubirii" care se plăteşte în plus faţă de amendă atunci când eşti depistat în trafic fără rovinietă. De exemplu, dacă un camion de mare tonaj este prins fără rovinietă, şoferul trebuie să achite 4.000 de lei amendă şi 5.000 de lei despăgubire. Despăgubirea este echivalentă cu contravaloarea rovinietei pe un an, însă nu te scuteşte de cumpărarea rovinietei. Astfel, ne amendează de două ori", spune Augustin Hagiu, preşedintele Federaţiei Operatorilor Români de Transport (FORT). Transportatorii speră ca odată implementat acest sistem, rovinieta să poată fi cumpărată pe net, să se poată achita cu cardul sau prin bancă, să fie eliminat controlul realizat de factorul uman şi să beneficieze de drumuri mai bune.
Citește pe Antena3.ro