x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator S-a confirmat haosul din turnul de control

S-a confirmat haosul din turnul de control

de Elena Stan    |    20 Feb 2008   •   00:00
S-a confirmat haosul din turnul de control
Sursa foto: Vlad Dumitrescu/

Raportul final al Comisiei de an­chetă a accidentului aviatic pe­trecut în decembrie pe Aeroportul Otopeni, când o aeronavă Boeing 737-300 a lovit o maşină de bali­zaj, confirmă dezvăluirile JN: haos în turnul de control, nu au fost respectate procedurile de siguranţă a zbo­rului

Raportul final al Comisiei de an­chetă a accidentului aviatic pe­trecut în decembrie pe Aeroportul Otopeni, când o aeronavă Boeing 737-300 a lovit o maşină de bali­zaj, confirmă dezvăluirile JN: haos în turnul de control, nu au fost respectate procedurile de siguranţă a zbo­rului (autorizarea pentru intrarea avionului pe pistă a fost eronată) şi s-au comis mai multe erori umane.

Procedurile utilizate pe aeroporturile din România sunt proaste şi la baza incidentului aviatic de pe Otopeni au stat erori umane, se arată în raportul final cu privire la incidentul aviatic petrecut pe Ae­roportul Internaţional “Henri Coandă” Otopeni la data de 30 de­cembrie 2007, făcut public ieri de Comisia de investigare a accidentelor aviatice din Ministerul Tran­sporturilor.

“Sunt articole în legislaţia în do­meniu care pot fi interpretate di­ferit. Procedurile utilizate sunt proas­te, ele trebuie modificate. Aici e vorba despre o eroare umană în di­ri­jarea aeronavei. S-a ţinut cont că persoana din turn revenea în ac­tivitate după decesul soţului”, a spus Alexandru Ciucă, preşedintele comisiei de investigare a accidentului. Ciucă a precizat că sco­pul raportului “nu este să găsească vi­no­vaţi, ci să scoată în evidenţă cau­zele care au dus la producerea accidentului”. Tocmai de aceea nu poa­te indica cine va plăti daunele pentru distrugerea integrală a avionului. 

 

CAUZE. Autorizarea pentru intrarea aeronavei pe pistă a fost ero­nată, nu s-a respectat Regula­men­tul de organizare şi desfăşu­ra­re sol-sol şi nu au fost respectate procedurilor de vizibilitate redusă. “Cei trei controlori de trafic aerian nu au respectat procedurile de vizi­bilitate redusă şi nu au realizat convorbirile regulamentare în tra­fic”, a declarat Alexandru Ciucă.

Reprezentanţii UTI, firmă care se ocupă de întreţinerea sistemului de balizaj de pe Aeroportul Otopeni, spun că “echipa de balizaj a procedat regulamentar, dacă ar fi fost anun­ţată, ar fi plecat”.

 

Măsuri de urgenţă

În urma cercetărilor făcute de membrii comisiei de investigare au fost stabilite 11 măsuri pentru siguranţa zborului. “Măsurile constau în instalarea unui sistem de urgenţă a sistemelor de supra­ve­ghere, de urmărire a autovehiculelor pe suprafaţa de mişcare, reorganizarea economică a pozi­ţiei de lucru, organizarea unei ins­pecţii la ROMATSA, la unită­ţile de trafic, aplicarea procedurii de competenţă pentru trei con­tro­lori de trafic, monitorizare video la nivelul turnului şi un studiu cu privire la întreţinerea pistei”, a explicat Alexandru Ciucă. Ministerul Transporturilor a supus dezbaterii publice un proiect de hotărâre pentru aprobarea Regulamentului privind gestionarea accidentelor de aviaţie civilă. MT propune redefinirea obiectului de activitate al RA ROMATSA şi eliminarea unor atribuţii ale Centrului de Coordonare care nu pot fi exercitate în prezent de această unitate.

×
Subiecte în articol: observator