Modificarea trimestrială sau semestrială a actelor normative ce reglementează circulaţia rutieră s-a transformat intr-o acţiune făcută de dragul schimbării, prin care aleşii neamului, pricepuţi la toate, caută să-şi justifice programul de lucru in Parlamentul Romăniei. Anul 2007 a debutat şi el cu votarea Legii nr. 6 pentru aprobarea Ordonanţei de Urgenţă nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice.
Modificarea trimestrială sau semestrială a actelor normative ce reglementează circulaţia rutieră s-a transformat intr-o acţiune făcută de dragul schimbării, prin care aleşii neamului, pricepuţi la toate, caută să-şi justifice programul de lucru in Parlamentul Romăniei. Anul 2007 a debutat şi el cu votarea Legii nr. 6 pentru aprobarea Ordonanţei de Urgenţă nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice.
VITEZa MARE, DRUMURI IOC! Modificarea adusă in cursul lunii octombrie 2007 de către Senatul Romăniei prin Proiectul de lege pentru aprobarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 69/2007 a limitei generale de viteză de la 50 la 60 km/h in localităţi pentru toate categoriile de autovehicule vine in contradicţie cu prevederile alin. 2 ale aceluiaşi art. 49 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia rutieră ce consemnează: "Pe anumite sectoare de drum din interiorul localităţilor, administratorul drumului public poate stabili, pentru autovehiculele din categoriile A şi B şi limite de viteze superioare, dar nu mai mult de 80 km/h. Limitele de viteză mai mari de 50 km/h se stabilesc numai cu avizul poliţiei rutiere". In fapt, această problemă este rezolvată corect de actuala reglementare, fiind ancorată la realităţile prezente din Romănia, fără să mai fie nevoie de dispoziţiile de lege votate recent de membrii Senatului, ca viteza generală maximă in localităţi să fie de 60 km/h pentru toate categoriile de autovehicule. De asemenea, mărirea vitezei de la 90 la 100 km/h şi de la 100 la 120 km/h intră in contradicţie şi cu dispoziţiile lit. a) din alin. 1 al art. 50 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 in care vitezele maxime admise in afara localităţilor pentru autovehiculele din categoriile A şi B este prevăzut: 130 m/h pe autostrăzi, 100 km/h pe drumurile expres sau pe cele naţionale europene (E) şi 90 km/h pe celelalte categorii de drumuri (drumuri naţionale neincluse in reţeaua continentală pe drumurile de interes judeţean şi pe cele comunale). Mărirea vitezei maxime pe arterele rutiere din interiorul localităţilor de la 50 la 60 km/h pentru toate categoriile de autovehicule vine in contradicţie şi cu faptul că in majoritatea statelor europene este legiferată in prezent limita maximă de 50 km/h după cum urmează: Albania, Austria, Belgia, Bosnia-Herţegovina, Bulgaria, Cehia, Cipru, Croaţia, Danemarca, Elveţia, Estonia, Finlanda, Franţa, Germania, Grecia, Irlanda, Israel, Italia, Letonia, Lituania, Luxemburg, Macedonia, Marea Britanie (48 km/h), Norvegia, Olanda, Polonia, Portugalia, Spania, Slovenia, Suedia, Turcia, Ungaria. La fel, sporirea vitezei de la 100 la 120 km/h pe drumurile expres sau pe cele naţional europene (E), precum şi de la 90 la 100 km/h pe celelalte categorii de drumuri (pe cele naţionale neincluse in reţeaua europeană, pe cele judeţene şi pe cele comunale) este in neconcordanţă cu valorile maxime legiferate in unele din principalele ţări ale Uniunii Europene cum este Franţa, Grecia, Italia, Spania, Slovenia, Polonia, Portugalia. (Cms. şef (r) Ioan Pălălău)
VITEZa MARE, DRUMURI IOC! Modificarea adusă in cursul lunii octombrie 2007 de către Senatul Romăniei prin Proiectul de lege pentru aprobarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 69/2007 a limitei generale de viteză de la 50 la 60 km/h in localităţi pentru toate categoriile de autovehicule vine in contradicţie cu prevederile alin. 2 ale aceluiaşi art. 49 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia rutieră ce consemnează: "Pe anumite sectoare de drum din interiorul localităţilor, administratorul drumului public poate stabili, pentru autovehiculele din categoriile A şi B şi limite de viteze superioare, dar nu mai mult de 80 km/h. Limitele de viteză mai mari de 50 km/h se stabilesc numai cu avizul poliţiei rutiere". In fapt, această problemă este rezolvată corect de actuala reglementare, fiind ancorată la realităţile prezente din Romănia, fără să mai fie nevoie de dispoziţiile de lege votate recent de membrii Senatului, ca viteza generală maximă in localităţi să fie de 60 km/h pentru toate categoriile de autovehicule. De asemenea, mărirea vitezei de la 90 la 100 km/h şi de la 100 la 120 km/h intră in contradicţie şi cu dispoziţiile lit. a) din alin. 1 al art. 50 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 in care vitezele maxime admise in afara localităţilor pentru autovehiculele din categoriile A şi B este prevăzut: 130 m/h pe autostrăzi, 100 km/h pe drumurile expres sau pe cele naţionale europene (E) şi 90 km/h pe celelalte categorii de drumuri (drumuri naţionale neincluse in reţeaua continentală pe drumurile de interes judeţean şi pe cele comunale). Mărirea vitezei maxime pe arterele rutiere din interiorul localităţilor de la 50 la 60 km/h pentru toate categoriile de autovehicule vine in contradicţie şi cu faptul că in majoritatea statelor europene este legiferată in prezent limita maximă de 50 km/h după cum urmează: Albania, Austria, Belgia, Bosnia-Herţegovina, Bulgaria, Cehia, Cipru, Croaţia, Danemarca, Elveţia, Estonia, Finlanda, Franţa, Germania, Grecia, Irlanda, Israel, Italia, Letonia, Lituania, Luxemburg, Macedonia, Marea Britanie (48 km/h), Norvegia, Olanda, Polonia, Portugalia, Spania, Slovenia, Suedia, Turcia, Ungaria. La fel, sporirea vitezei de la 100 la 120 km/h pe drumurile expres sau pe cele naţional europene (E), precum şi de la 90 la 100 km/h pe celelalte categorii de drumuri (pe cele naţionale neincluse in reţeaua europeană, pe cele judeţene şi pe cele comunale) este in neconcordanţă cu valorile maxime legiferate in unele din principalele ţări ale Uniunii Europene cum este Franţa, Grecia, Italia, Spania, Slovenia, Polonia, Portugalia. (Cms. şef (r) Ioan Pălălău)
De reţinut
In legislaţia rutieră din Franţa conducătorul care a fost sancţionat cu suspendarea exercitării dreptului de a conduce pe o durată pănă la 5 ani pentru categoria de vehicul cu care a săvărşit fapta este obligat la sfărşitul acesteia, respectiv inainte de a solicita redobăndirea acestui drept, să facă dovada absolvirii unui curs de legislaţie rutieră şi de conduită preventivă efectuat la o autoritate abilitată in acest sens.
Modificările conform OUG 195/2002
Pentru acurateţea şi ordonarea textului prevăzut in prezent de art. 57 la alin. 2, 3 şi 4 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia rutieră, acesta trebuie să aibă următorul cuprins:
- (2) La intersecţiile cu circulaţia dirijată prin indicatoare, marcaje, semnale luminoase ale semaforului sau semnale ori indicaţii ale poliţistului rutier, in funcţie de semnificaţia acestora, conducătorul de vehicul este obligat să acorde prioritate celor in drept.
- (3) In intersecţiile cu sens giratoriu, semnalizate ca atare, vehiculele care circulă in interiorul acestora au prioritate faţă de cele care urmează să pătrundă in zona giratorie.
- (4) Pătrunderea unui vehicul intr-o intersecţie este interzisă dacă printr-o astfel de manevră se produce blocarea zonei sale şi a traficului rutier.
Citește pe Antena3.ro