La o săptămână de la publicarea listei aplicanţilor la schema de ajutor de stat pentru industria HoReCa, cifrele publicate pentru fiecare companie sunt încă o enigmă, iar părţile implicate îşi pasează responsabilitatea.
Peste 10.000 de companii au aplicat pentru schema de ajutor de stat pentru industria HoReCa, iar suma solicitată de acestea a fost de 3,3 miliarde lei, însă suma disponibilă pentru această schema este de 2,5 miliarde lei, scrie ZF.
La o săptămână de la publicarea listei aplicanţilor la schema de ajutor de stat pentru industria HoReCa, cifrele publicate pentru fiecare companie sunt încă o enigmă, iar părţile implicate îşi pasează responsabilitatea.
Astfel, publicarea listei aplicanţilor a creat o confuzie cu privire la suma solicitată de companii din ajutorul de stat, pe de o parte, companiile susţin că nu au solicitat acele sume, mult mai mari decât plafonul maxim per companie, iar pe de altă parte, reprezentanţii ministerului spun că acelea sunt sumele solicitate de companii.
Contactaţi de ZF, reprezentanţii Ministerului Economiei spun că acelea sunt sumele solicitate de companii, iar ei nu pot răspunde vizavi de sumele declarate de acestea. Cu toate acestea, reprezentanţii ministerului spun că cererile vor fi soluţionate în circa două luni, adică atunci companiile vor afla câţi bani vor primi.
Însă, cifrele declarate de companii în bilanţul anual nu sunt aceleaşi cu cele din tabelul privind aplicaţii la măsura HoReCa. Spre exemplu, cea mai mare sumă solicitată este de 83 mil. lei a agenţiei de turism Christian Tour.
Pe compania Christian ’76 Tour a fost înregistrată o scădere de 22 mil. lei în 2020 faţă de 2019 pe cifra de afaceri, care în cazul agenţiilor de turism reprezintă comisionul încasat din volumul de vânzări. Companiile pot primi 20% din scăderea cifrei de afaceri din 2020 faţă de 2019, dar nu mai mult de 800.000 de euro. Astfel, din rezultatele companiei reiese că 20% din scădere din 2020 reprezintă de fapt 4,4 milioane lei, însă agenţia de turism poate primi maximum 3,9 milioane lei, iar diferenţa faţă de suma prezentată în tabel de 83 mil. lei este foarte mare.
Pe de altă parte, companiile spun că au aplicat cu scăderea cifrei de afaceri din 2020 faţă de 2019. Astfel, reprezentanţii agenţiei de turism Christian Tour au spus săptămâna trecută pentru ZF că informaţiile nu au nicio legătură cu realitatea, iar ei nu au solicitat această sumă, ci doar au depus documentele doveditoare referitoare la scăderea cifrei de afaceri în 2020 faţă de 2019.
Cifrele apărute în tabelul aplicanţilor rămân încă o enigma, problema fiind pasată în continuare de la companii la minister şi invers.
Măsura de 20% a întâmpinat încă de la început probleme, astfel că, suma a fost anunţată la sfârşitul anului trecut, dar companiile au putut aplica abia la sfârşitul lunii iunie. O măsură pe cât de aşteptată pe atât de controversată, astfel că, aceasta a fost singura măsură exclusiv dedicate industriei HoReCa, uan dintre cele mai lovite de efectele pandemiei. După câteva luni de aşteptări, când au putut în sfârşit să aplice pentru această măsură, companiile au descoperit că nu o pot face din cauza unei erori a platformei, care nu recunoştea o bună parte din experţii contabili la care au fost nevoite companiile să apeleze. După încheierea perioadei în care companiile au putut aplica, publicarea listei aplicanţilor a reprezentat o altă problemă şi anume aceasta a sumei solicitate.
Iniţial, în actul normativ privind măsura de sprijin a industriei HoReCa era prevăzute circa 74.000 de companii care vor aplica, însă, în primele zile de la deschiderea platformei pentru aplicare, autorităţile au anunţat că se aşteaptă totuşi ca jumătate dintre acestea să fie eligibile. în final, doar o treime din numărul estimat de autorităţi au aplicat.
(sursa: Mediafax)