Ultimii doi răniţi au fost aduşi, în această dimineaţă, în jurul orei 4.30, la Unitatea de Primiri Urgenţe 1, din Cluj-Napoca. Unul a fost transportat cu o ambulanţă SMURD de Terapie Intensivă Mobilă de la Bihor, iar celălalt cu o autospecială SMURD cu echipaj de prim ajutor.
Primii trei răniţi au fost aduşi pe rând, primul, medicul Radu Zamfir, de la Institutul Clinic Fundeni, a ajuns în jurul orei 2.40, iar următorii doi la aproape o oră şi jumătate diferenţă.
La UPU 1 din Cluj-Napoca, toţi medicii, asistentele şi personalul auxiliar din ambele schimburi au venit la serviciu. Un avion militar de tip Spartan a ajuns încă de ieri seară pe Aeroportul Internaţional "Avram Iancu" din Cluj pentru a prelua răniţii mai grav şi a-i transporta la Bucureşti. Medicii din Cluj-Napoca au decis însă să îi ţină aici.
Pe de altă parte, procurorii urmează să stabilească acum care a fost exact cauza accidentului. O echipă de specialişti ai Centrului de Investigaţii şi Analiză pentru Siguranţa Aviaţiei Civile se află deja la Beliş pentru a analiza epava aeronavei.
De ancheta accidentului aviatic se ocupă procurori de la Parchetul Curţii de Apel Alba Iulia, dar şi de la Parchetul de pe lângă Judecătoria Câmpeni. În funcţie de locul în care a aterizat aeronava, anchetatorii vor stabili cărei instituţii îi va reveni competenţa de anchetare - Parchetului Curţii de Apel Alba sau Parchetului Curţii de Apel Cluj.
Şeful Poliţiei Române, chestorul-şef Petre Tobă, a trimis o echipă de specialişti din cadrul Institutului Naţional de Criminalistică la locul accidentului. Echipa este formată din experţi în accidente aviatice, fiind condusă de de şeful Institutului Naţional de Criminalistică, chestorul Gabriel Ţîru.
Oficialii ISU au explicat că nu a fost posibilă localizarea exactă prin GPS a avionului, deoarece in zonele cu populație redusă celulele de telefonie mobilă sunt amplasate la distanțe foarte mari, acoperind 600-700 kilometri pătrati. În plus, transponderul avionului nu poate fi recepționat decât dacă aeronava se află la o altitudine de peste 1.000 de metri deasupra solului. Din acest motiv nu s-a putut determina pozitia exactă a avionului, lucru recunoscut şi de ministrul de interne, Radu Stroe .
"Au fost probleme cu localizarea, câtă vreme pe un drum plat localizarea este simplă, pe un versant cu ceaţă, ninsoare, cu păduri de brazi, era o problemă, probabil", a declarat ministrul.
"Din păcate, versantul unde s-a întâmpat nenorocirea nu a permis un acces în timp util în condiţiile în care s-au produs cele două decese", a adăugat el.
Acesta a mai spus că în zona respectivă SMURD-ul nu putea merge decât pe jos, cu instrumente demontate de pe maşini pentru a ajunge la oameni.