x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Sindicaliştii din transportul public vor organiza, pe 6 septembrie, acţiuni de pichetare a prefecturilor din ţară

Sindicaliştii din transportul public vor organiza, pe 6 septembrie, acţiuni de pichetare a prefecturilor din ţară

25 Iul 2013   •   18:17
Sindicaliştii din transportul public vor organiza, pe 6 septembrie, acţiuni de pichetare a prefecturilor din ţară
Sursa foto: Marin Raica/Intact Images

Sindicaliştii din transportul public vor organiza, pe 6 septembrie, acţiuni de pichetare a prefecturilor din toate oraşele reşedinţă de judeţ, urmând ca, ulterior, să fie stabilită o acţiune comună la nivelul Capitalei, informează agerpres.ro.

"Pe 6 septembrie va avea loc o pichetare a tuturor prefecturilor din capitalele de judeţ, urmând să fixăm, după această fază, o acţiune comună la nivelul Bucureştiului", a declarat, joi, într-o conferinţă de presă, preşedintele Sindicatului pentru Transport Public în Comun, Vasile Petrariu.

Acesta a atras atenţia asupra faptului că RATB ar trebui să dea afară peste 3.500 de salariaţi pentru a putea funcţiona până la sfârşitul anului, din cauza reducerii subvenţiei.

"Anul acesta, după ce la nivel de Consiliu General s-a decis subvenţia care trebuie acordată acestei activităţi, ne aflăm într-o situaţie fără precedent, pentru că peste 3.500 de oameni ar trebui daţi afară ca să putem funcţiona până la sfârşitul anului. RATB în prezent acumulează datorii foarte mari. Lucrurile astea sunt sesizate la nivel de Consiliu General şi de primar general. Până în prezent, nimeni nu a avut vreo reacţie. Noi, sindicatele, am atras atenţia şi am avut câteva discuţii cu primarul general pe această temă. Din păcate, s-ar părea că nu am fost auziţi, chiar dacă am discutat împreună toate aceste lucruri. Nu s-a reţinut absolut nimic. Dacă până în toamnă, care înseamnă cel mai devreme luna septembrie, nu se va face o rectificare pozitivă, prin care să se dea acea diferenţă de bani care s-a tăiat faţă de anul trecut - peste 100 de milioane de lei, RATB va intra în colaps, dacă nu acest lucru se doreşte, pentru că se pregăteşte transformarea în societate comercială şi atunci este foarte comod pentru anumite persoane ca RATB să fie într-o situaţie fără ieşire, adică să acumuleze datorii", a spus Petrariu.

În ceea ce priveşte subvenţiile, anul acesta RATB a primit cu 100 de milioane de lei mai puţin comparativ cu anul trecut, respectiv 420 de milioane de lei.

Potrivit lui Petrariu, în proiecţia bugetară pe anul viitor, Primăria Generală a Capitalei va aloca 341 de milioane de lei subvenţii.

"Pentru 2015 nu se prevede nimic, iar pentru 2016 tot 341 milioane de lei. De ce în 2016 nu s-a prevăzut nimic la diferenţa de tarif? Nu cumva ceea ce noi presupunem că se va întâmpla - şi anume transformarea RATB în societate comercială, externalizarea unor activităţi - va fi pus în aplicare, pentru că primarul general insistă pe această temă şi noi i-am ceruit de nenumărate ori să avem o discuţie serioasă pe această problemă şi să vedem care sunt modalităţile de punere în aplicare a acestei idei pe care o are primarul general, pentru că transformarea în societate comercială a unei regii, care este, practic, moartă, va crea o mare problemă cetăţenilor în primul rând", a subliniat acesta.

Liderul sindical a atras atenţia asupra faptului că datoriile RATB depăşesc 70 - 80 de milioane de lei.

"Datoriile RATB sunt de peste 70 - 80 de milioane de lei: datorii la ANAF, datorii la furnizori, sunt furnizori care ne-au somat, ne-au dat în judecată. Există acest pericol de a se declanşa insolvenţa din partea celor care nu-şi primesc banii de la RATB. Asta, coroborat cu problemele de care noi ne lovim, legate de incapacitatea menţinerii parcului în circulaţie şi, în felul ăsta, de a mulţumi cât de cât publicul călător, pentru că nimeni nu este dispus să aştepte un vehicul RATB care să vină la jumătate de oră sau la o oră. Lucrul acesta văd că domnul primar general nu l-a luat în seamă şi nu îl interesează. Apoi, lipsa bazei materiale, a pieselor, a subansamblelor, ne creează o mare problemă", a arătat sindicalistul de la RATB.

El a adăugat că, în prezent, sunt discuţii pentru redistribuiri de fonduri, pentru ca Regia să poată supravieţui măcar până în septembrie, însă "nici măcar acest lucru nu se doreşte să se facă".

"Noi am demarat discuţii cu oamenii şi avem, în cadrul unui sondaj făcut de sindicate, o aprobare de peste 90% din partea celor chestionaţi pentru a declanşa o grevă generală. Noi atragem atenţia autorităţilor, să încercăm să prevenim acest lucru, pentru că acesta nu e benefic nici pentru salariaţii Regiei, dar mai ales pentru publicul călător, care va trebui să suporte consecinţele unor decizii luate la nivelul autorităţilor locale. Mai mult, faptul că nu sunt semnale că s-au înţeles toate aceste lucruri şi că există disponibilitate de a se face această rectificare bugetară o demonstrează şi faptul că directorul general al RATB a demisionat aseară", a mai spus acesta.

Directorul general al Regiei Autonome de Transport Bucureşti, Adrian Câmpurean, a declarat, joi, că şi-a înaintat demisia din funcţie, motivul fiind subfinanţarea Regiei.  

×
Subiecte în articol: ratb pichetare