Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS), administratorul Sistemului naţional unic pentru apeluri de urgenţă (SNUAU), a informat vineri că, în ultimele trei luni, a luat măsuri de ordin legislativ, tehnic şi operaţional pentru eficientizarea activităţilor aferente numărului unic de urgenţă 112.
Potrivit unui comunicat de presă al STS transmis AGERPRES, au fost elaborate şi adoptate modificări legislative necesare implementării tehnologiei AML, scurtării timpilor de intervenţie, identificării facile a apelantului şi reducerii numărului de apeluri non-urgente.
Concomitent cu aceste măsuri, pentru îmbunătăţirea cooperării dintre operatorii 112 ai STS şi dispecerii agenţiilor specializate de intervenţie - ISU, SMURD, Ambulanţă, Poliţie, Jandarmerie, Salvamont etc., metodologia în domeniu şi procedurile de lucru conexe sunt "în plin proces" de modificare şi actualizare, în conformitate cu cerinţele actuale privind gestionarea situaţiilor de urgenţă în cadrul SNUAU, a precizat STS.
Conform sursei citate, din punct de vedere tehnic, specialiştii STS au finalizat activităţile de consolidare a arhitecturii de sistem pentru componenta software, în concordanţă cu detaliile de implementare a tehnologiei AML, urmând ca, în perioada următoare, să se desfăşoare şi teste preliminare pentru operaţionalizarea transmiterii informaţiei de localizare. În paralel cu aceste demersuri, au fost desfăşurate activităţi de identificare a elementelor de infrastructură şi a lucrărilor necesare pentru operaţionalizarea dispeceratelor unice.
În plan operaţional, personalul centrelor unice pentru apeluri de urgenţă a fost reinstruit prin intermediul unor programe şi cursuri dedicate creşterii competenţelor de comunicare şi scăderii vulnerabilităţii emoţionale, a indicat STS. Cu sprijin specializat, operatorii 112 au beneficiat de consiliere psihologică, cu rol de creştere a rezistenţei la situaţii de stres accentuat.
Totodată, s-au luat măsuri pentru intensificarea analizei modului de operare a serviciilor furnizate de operatorii 112, prilej cu care a fost efectuat un nou set de testări psihologice. În acest moment, în urma îndeplinirii tuturor cerinţelor necesare, Serviciul de urgenţă 112 a fost certificat conform ISO:9001/2015 din punct de vedere al asigurării managementului calităţii, a mai informat comunicatul STS.
Serviciul de Telecomunicaţii Speciale derulează, la nivelul întregii ţări, campanii de promovare a aplicaţiei APEL 112 şi de conştientizare a apelării responsabile a numărului unic de urgenţă.