Transportatorii acuză Executivul că încalcă prevederile europene şi că îi duce spre faliment printr-un nou act normativ. Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor din România (COTAR) protestează faţă de intenţia Guvernului de a emite o ordonanţă de urgenţă prin care să se introducă obligativitatea echipării autovehiculelor cu anvelope de iarnă, pentru perioada 1 noiembrie-31 martie, începând cu acest an. "Măsura ne confiscă beneficiul predictibilităţii în afaceri, obligându-ne fie să ne restrângem imediat activitatea, fie să apelăm la credite împovărătoare, cu consecinţe la fel de falimentare, în contextul crizei actuale", spune Vasile Ştefănescu, preşedintele COTAR, precizând că transportatorii vor da Guvernul în judecată pentru această ordonanţă.
"În egală măsură, ne îngrijorează şi faptul că această prevedere, sub sancţiuni drastice, se preconizează a fi aplicată după 15 zile de la data publicării ordonanţei în Monitorul Oficial al României şi nu vedem până la urmă care este răspunderea administratorului de drumuri", spun transportatorii afiliaţi la COTAR, arătând că în acest caz administratorul de drum nu face altceva decât să-şi încaseze banii. Ordonanţa a fost dată fără să se respecte etapele dialogului social, fără să se ţină cont de punctul de vedere al partenerilor sociali. Transportatorii acuză proiectul de ordonanţă, spunând că "iniţiatorul dă dovadă, cel puţin, de un regretabil amatorism", având în vedere următoarele aspecte: "în majoritatea ţărilor europene, cu excepţia
ţărilor nordice, măsura are caracter de recomandare; măsura vizează în mod preponderent vehiculele utilizate în transport, cu masa de peste 3,5 tone, în această categorie existând o gamă variată de mărci, pentru care nu se fabrică anvelope de iarnă; perioada de aplicabilitate, stabilită între 1 noiembrie şi 31 martie, nu corespunde realităţilor climaterice ale României, fiind suficient de multe intervale, în această perioadă, în care starea drumului nu impune utilizarea anvelopelor de iarnă", arată COTAR. De asemenea, transportatorii atrag atenţia asupra faptului că efortul investiţional, pentru operatorii de transport, este mult prea mare pentru a putea fi suportat în această perioadă de criză economică, iar termenul de aplicabilitate este mult prea scurt. COTAR cere dezbaterea proiectului în Parlament şi respectarea dialogului cu partenerii sociali.