x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Tronsonul Moara Vlăsiei-Ploieşti, gata în toamnă.

Tronsonul Moara Vlăsiei-Ploieşti, gata în toamnă.

de Iulia Barbu    |    25 Mai 2011   •   12:36

Ministerul Transporturilor nu va mai rezilia contractul cu consortiul romanesc UMB Spedition-Pa&Co-Euroconstruct Trading '98 pentru constructia tronsonului de autostrada Moara Vlasiei-Ploiesti. Asocierea a renuntat astfel la cresterea costurilor cu 47%, a declarat ministrul de resort, Anca Boagiu."Cele doua motive de reziliere au fost solicitarea cresterii valorii contractului cu 47% si faptul ca au parasit santierul in urma cu 17 luni", a afirmat Boagiu. Ministerul Transporturilor a transmis o notificare consortiului, solcitand rezolvarea problemelor pana la 30 mai, in caz contrar urmand sa fie reziliat contractul. Boagiu a mentionat ca prima firma care a renuntat la suplimentarea costurilor de executie a fost UMB Spedition. "Apoi si ceilalti parteneri din consortiu au acceptat ca nu vor mai cere niciun ban in plus si vor termina la timp lucrarile", a adaugat ministrul Transporturilor. In acest moment, autoritatile spera sa predea tronsonul la sfarsitul acestui an. Pana in prezent, CNADNR a efectuat plati catre consortiu de 671 milioane lei, inclusiv TVA, neexistand facturi restante. Stadiul fizic de realizare al sectorului de autostrada a fost realizat in proportie de 93% de catre UMB Spedition, 65% pe segmentul unde lucreaza PA&CO si 25% pe segmentul Euroconstruct.

Tronsonul Moara Vlasiei-Ploiesti are o lungime de 42,5 kilometri. Consortiul a castigat licitatia pentru construirea segmentului de autostrada in 2006, iar valoarea initiala a contractului a fost de 702,58 de milioane de lei, fara TVA. Ulterior, in 2009, valoarea lucrarilor a crescut cu 25%, la 883,7 milioane lei, fara TVA, contractul fiind finantat de la bugetul de stat. Licitatia a fost castigata in 2006 de catre consortiului romanesc UMB Spedition, Pa&Co International, Euroconstruct Trading ’98 si Tehnostrade. Practic, fiecare firma in parte ar fi trebuit sa lucreze pe cate un sector de 10 kilometri. Despre proiectul finantat cu prisosinta de la buget se poate spune multe. S-au gasit bani pentru revizuiri de proiecte tehnice, consultanta sau asistenta. In final, din 2006 si pana acum am platit 5.100.000 de euro numai pe hartogaraie pentru tronsonul Bucuresti – Brasov. Ulterior, actele aditionale au scumpit o parte din tronsonul spre Brasov, mai exact Bucuresti – Ploiesti, modificarile de solutii costand aproape 76 milioane de euro! Surse din minister vorbesc de faptul ca firmele romanesti, sustinute initial din plin de Radu Berceanu, s-au apucat sa viseze pe autostrada. Asa ca intre kilometri 15 si 40 au construit o a treia banda. Din pacate insa, planul de acasa nu se potriveste cu cel din targ. Asa se explica, cel putin neoficial, banii pe care consortiul i-a cerut, la un moment dat CNADNR, si care ar fi adus majorarile cu 47 % ale costurilor. Cum banda "cadou" nu a avut acte, sumele umflate considerabil nu au fost luate in calcul. Mai mult, sa nu uitam ca au primit oricum 76 de milioane de euro, pentru o simpla modificare de solutie.

×