x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Tunelul iubirii.Neglijenţa CFR crează minuni naturale

Tunelul iubirii.Neglijenţa CFR crează minuni naturale

de Adrian Mogos    |    08 Sep 2014   •   20:57
Tunelul iubirii.Neglijenţa CFR crează minuni naturale

Tunelul Iubirii din România a fost inclus în ediţia din acest an a listei “Redescoperă Europa 2014”, o listă publicată pe site-ul Parlamentului European. Lista Foursquare include în fiecare an câte 28 de destinaţii mai puţin cunoscute din ţările Uniunii Europene, destinaţii ce trebuie neapărat vizitate. Anul trecut, Parlamentul European a cerut europenilor să alcătuiască o listă cu 28 dintre cele mai necunoscute atracţii, câte una pentru fiecare stat membru, care ar merita să fie vizitate. Lista Foursquare este o aplicaţie pentru telefoane mobile care pemite utilizatorilor să se conecteze şi să afle lucruri interesante despre locuri care ar trebui vizitate, locuri de care trebuie evitate sau pot fi lăsate informaţii utile pentru alţi utilizatori. Această aplicaţia a putut fi folosită şi pentru “Redescoperă Europa”, după ce în 2013 a existat o iniţiativă similară “Descoperă Europa”, iniţiativă despre care oficialii europeni cred că nu a fost destul de mediatizată. “Tunelul Iubirii” din România a ajuns pe locul 19 în această listă. De ce se numeşte aşa? Pentru că e copia palidă a unuia similar din Ucraina. (continuare pagina 5)

“Tunelul Iubirii” este destul de greu de găsit. Se află între oraşele Caransebeş şi Oţelul Roşu din judeţul Caraş-Severin. Mai exact, între comunele Obreja şi Glimboca, la vreo 5-6 kilometri de Caransebeş. Nu există nici un semn care să îndrume sutele de vizitatori, dar călătorul trebuie să ştie că se află în imediata apropiere a bornei kilometrice care arată că mai sunt 2 kilometri până în Glimboca. Este singurul drum neasfaltat important dintre Obreja şi Glimboca care se lasă pe partea dreaptă în direcţia spre Glimboca. Mi-a fost destul de greu să-l găsesc, cu toate că am bănuit că mă apropii, pentru că pe un drum de macadam similar am văzut câteva maşini împotmolite. Tineri care nu erau din zonă, ci veniseră să caute “Tunelul Iubirii”. Cum iese din drumul naţional, călătorul dă în dreapta de un gater destul de pustiu şi mai apoi, la vreo 30 de metri înainte, este o trecere peste calea ferată. Acolo, în dreapta la vreo 50-60 de metri se află “Tunelul Iubirii”, chiar lângă ruinele unei foste halte CFR. În stânga, la vreo 200 de metri e un fel de tunel mai mic care probabil că ar trebui şi el să fie numit cumva. Ce este de fapt “Tunelul Iubirii”?

CFR şi hoţii l-au creat

“Tunelul Iubirii” se află pe calea ferată care făcea legătura dintre Caransebeş şi Băuţar, o localitate tot din judeţul Caraş-Severin, aflată la câţiva kilometri de Ulpia Traiana Sarmizegetusa, la poalele Munţilor Poiana Ruscă. Numele de “Tunelul Iubirii” i-a fost dat după un pasaj similar de 2,6 kilometri de lângă oraşul Kleven, din nord-vestul Ucrainei. Tunelul din Ucraina s-a format în timp, în urma modelării vegetaţiei de pe marginea liniei ferate, este străbătut de tren de şase ori pe zi şi este un loc folosit de îndrăgostiţi pentru a-şi face promisiuni, mai mult sau mai puţin deşarte. Dacă tunelul din Ucraina are aproape 3 kilometri lungime, tunelul din Banat abia dacă măsoară câteva zeci de metri. Paznicul gaterului de lângă linia ferată este un localnic din Glimboca. Lucrează la gater de mai bine de zece ani. “Nu-i nici o minune, nu-i nimic special. Că nu era aşa când trecea trenul! Dacă l-ar curăţa CFR-ul n-ar mai arăta aşa, că înainte când curăţau linia  nu s-o făcut tunelul ăsta”, explică omul. L-am întrebat dacă nu cumva doritorii de frumos care au aflat că ceva similar există în Ucraina au venit cu drujbele să modeleze vegetaţia. Răspunsul, spre dezamăgirea mea, a fost negativ. Nu, nu venise nimeni. Mai trece un tren de marfă din când în când cu cherestea sau cu marmură de la Marmosim şi de aceea arată aşa. Ba mai mult, am aflat că de fapt, “Tunelul Iubirii” s-a născut din dorinţa omului de a culege fier. Mai ales fier care nu-i aparţine. “Au furat hoţii de fier vechi balustradele de la podeţ. Pe sub podeţul ăla trece un pârâu, e o zonă mai mlăştinoasă şi de aia o crescut vegetaţia. Că nu era aşa când trecea trenul”, mai spune paznicul gaterului.

Zeci de vizitatori şi o amintire frumoasă
Cu toate că abia anul acesta românii au aflat de el, vin zeci pe zi să admire “manopera” CFR-ului şi a hoţilor de fier vechi. Unii se încumetă cu maşini scumpe să intre în hârtoapele dintre drumul naţional şi calea ferată, alţii îşi lasă maşinile la gater. Lucru de altfel nu prea indicat, că e plin de câini şi există riscul unor mici incidente canine. Totuşi, nişte clujeni au coborât din astfel de maşini şi fără a se speria de lătratul câinilor au purces spre “Tunelul Iubirii”. “Ioi, ce fain ie, daţi telefoanele să vă fac poze”, zice un domn din grup. “Mai ie unu’ şi în stânga”, zice o doamnă. Cel din stânga, care mai are mult până să aspire la statutul de tunel, e tot peste un podeţ şi abia dacă se unesc ramurile vegetaţiei astfel încât să creeze un pasaj similar cu cel din dreapta. La acesta se ajunge mai greu, de aceea poate şi fotomodelul îmbrăcat în rochie albă, care a rămas în mintea paznicului de la gater drept una dintre cele mai frumoase amintiri din viaţa lui, s-a pozat la “Tunelul Iubirii”.

Tunelul iubirii din Ucraina


×
Subiecte în articol: tunelul iubirii