Elena Udrea, prin intermediul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului, pe care-l conduce, intenţionează încet, încet să pună monopol pe tot ce mişcă în Capitală. Ultima găselniţă a fost elaborarea Regulamentului-cadru pentru amplasarea mijloacelor de publicitate în municipii şi oraşe. Acesta va stabili condiţiile-cadru în care se vor autoriza, executa şi amplasa firmele şi reclamele publicitare, precum şi normele privind expunerea de afişe pe teritoriul localităţilor, atât pe domeniul public, cât şi pe cel privat. Acest domeniu era până acum în subordinea administraţiilor locale.
Primul pas pe care l-a făcut Elena Udrea a fost să preia Inspectoratul de Stat în Construcţii. Au urmat multe presiuni şi controale la firmele de outdoor, reprezentanţii acestora acuzând că li s-au cerut autorizaţii de construcţii pentru obiecte de publicitate stradală ce nu aveau nevoie, conform legii, de un astfel de act. Terenul a fost pregătit, aşa că a urmat punerea pe hârtie a regulamentului mai sus-amintit, publicat pe site-ul Ministerului Dezvoltării. Mai mult, acesta urmează a fi aprobat printr-o hotărâre de Guvern. Oamenii de bază ai doamnei ministru n-au lucrat foarte mult la documentul cu pricina pentru că era deja făcut. Unul aproape identic a fost propus spre aprobare Consiliului General al Capitalei. A fost trecut pe ordinea de zi, dar a fost scos pentru că aleşii locali nu au căzut la pace. N-a mers la Consiliu, cu siguranţă va merge la Guvern.
Reprezentanţii firmelor de publicitate critică acest regulament. "Nu înţeleg ce treabă are Ministerul Dezvoltării cu outdoor-ul care este o chestiune locală, ţine strict de primării. Mi se pare foarte suspect că prima preocupare a doamnei ministru după ce a luat în subordinea sa şi Inspectoratul de Stat în Construcţii a fost să verifice toate firmele de publicitate. Până acum toţi şi-au bătut joc de domeniul public, acum vor să facă acelaşi lucru şi cu cel privat", ne-a declarat Cristian Popescu, reprezentantul mai multor firme din domeniu. Conform noului regulament, amplasarea sistemelor de publicitate pe domeniul public sau privat al municipiilor se va face în urma unor licitaţii, iar executarea lucrărilor de amplasare, în baza unei autorizaţii de construcţie.
Reprezentanţii societăţilor de outdoor spun că scopul acestui regulament este unul precis, şi anume de a favoriza o firmă apropiată Elenei Udrea, JC Decaux. Ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului a încredinţat anul trecut câteva contracte firmei de publicitate outdoor JC Decaux. Aceasta a făcut publicitate outdoor pentru România la cele mai mari evenimente internaţionale organizate de Ministerul Turismului în 2009. Elena Udrea a colaborat cu JC Decaux în iunie, la Paris, cu ocazia lansării campaniei de promovare internaţională "România - the land of choice". Pentru 18 panouri închiriate şapte zile pe Champs Elysees, ministerul condus de Udrea a plătit JC Decaux 35.880 de euro. Contractul încheiat în iunie cu cei de la JC Decaux a fost unul din subiectele Comisiei de anchetă a cheltuirii banului public de la Ministerul Turismului, derulată anul trecut.
La câteva luni de la evenimentul de la Paris, Udrea încredinţează celor de la JC Decaux un nou contract în valoare de 100.000 de euro pentru publicitate outdoor la Roma şi Milano. Datele din documentaţia de atribuire pentru Milano şi Roma au fost copie la indigo după contractul de la Paris. De data aceasta, Ministerul Turismului cumpără publicitate în Italia pentru a promova un nou produs turistic "Vacanţa de iarnă în România".