x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Vreo doi ani, în şapte luni

Vreo doi ani, în şapte luni

de Elena Stan    |    15 Aug 2008   •   00:00
Vreo doi ani, în şapte luni

EFICIENŢĂ ● Întîrzieri-record la mersul trenurilor
"Trăim în România, şi asta ne ocupă tot timpul". Cea mai bună dovadă a vorbelor lui Mircea Badea este o statistică a CFR Călători, care ne spune că în primele şapte luni ale anului, trenurile au întîrziat vreo doi ani!



EFICIENŢĂ ● Întîrzieri-record la mersul trenurilor
"Trăim în România, şi asta ne ocupă tot timpul". Cea mai bună dovadă a vorbelor lui Mircea Badea este o statistică a CFR Călători, care ne spune că în primele şapte luni ale anului, trenurile au întîrziat vreo doi ani!

Din cauza căldurii şi a numeroaselor lucrări la cafea ferată, nici un tren nu mai ajunge la destinaţie la timp zilele acestea. Nu că ar fi fost foarte punctuale vreodată.

Spre exemplu, miercuri, 13 august, au fost întîrziate nu mai puţin de 190 de trenuri, totalizînd 2.416 minute. CFR Călători ne-a pus la dispoziţie cîteva cifre care în orice ţară civilizată ar stîrni un val de demisii. "În primele şapte luni ale acestui an, cele aproximativ 1.700 de trenuri care se află în circulaţie zilnic au  înregistrat în medie o întîrziere de 3,22 minute/tren, în creştere faţă de perioada similară a anului trecut, cînd se înregistra o întîrziere medie de 2,7 minute/tren", conform CFR Călători.

Astfel, de la începutul anului şi pînă la sfîrşitul lunii iulie, trenurile aflate în circulaţie în România au totalizat, în medie, întîrzieri de 91 de ore pe zi, ceea ce înseamnă 19.159 de ore, sau 798 de zile. Adică doi ani de întîrzieri cumulate în primele şapte luni ale anului.
Călătorii nemulţumiţi pot depune plîngere la Serviciul Relaţii cu Publicul al SNTFC CFR. "Fiecare caz de întîrziere este analizat în mod distinct, iar în funcţie de cauzele care au condus la întârzierea trenului, călătorii pot beneficia de compensaţii din tariful de transport", conform celor de la CFR Călători.

CAUZE. Circa 52% din cauzele ce stau la baza întîrzierii trenurilor sînt datorate unor defecţiuni sau lucrări la calea ferată, precum şi a restricţiilor de viteză, impuse atît vara, cît şi iarna. De asemenea, să nu uităm de cazurile de forţă majoră, cum ar fi viscolul sau inundaţiile, care reprezintă 25,87% din totalul întîrzierilor. În plus, introducerea şi scoaterea din circulaţie a unor trenuri suplimentare în vederea preluării numărulu mare de călători din anumite perioade ale anului şi defecţiunile tehnice ale materialului rulant duc la întîrzierea trenurilor în proporţie de 11,51%. În plus, 12,09% revin cauzelor externe căii ferate, 1,45% este deţinut de accidentele înregistrate la trecerile la nivel cu calea ferată, iar 1,17% reprezintă cauze provocate de alţi operatori feroviari.

S-au dilatat şinele

Circulaţia feroviară între Constanţa şi Mangalia a fost oprită ieri, timp de două ore, deoarece şinele se dilataseră din cauza căldurii în apropiere de Eforie Nord şi exista pericolul deraierii garniturilor de tren în zona respectivă."Între Eforie Nord şi Ecluza Agigea şinele începuseră să se dilate pe o suprafaţă mică, iar pentru evitarea oricăror probleme am decis să închidem linia pînă la remedierea defecţiunii", a declarat Dorin Maer, directorul CFR Infrastructură Constanţa. Circulaţia feroviară a fost reluată după două ore, iar călătorii care au dorit au primit înapoi contravaloarea biletului pe ruta Constanţa-Mangalia şi au putut pleca cu alte mijloace de transport spre sudul litoralului.

×
Subiecte în articol: observator