Bilanţul tragediei aviatice de luni seară de la Tuzla a ajuns la 12 morţi şi doi răniţi, după ce unul din cei trei militari răniţi în accident a decedat, în cursul nopţii, la Spitalul Militar.
Cauzele prăbuşirii aparatului AN 2, care anterior efectuase cu succes un prim zbor, rămân învăluite în mister. Neoficial am aflat ca la al doilea zbor, când s-a prăbuşit avionul, pilotul a lăsat la manşă doar pe copilot, sublocotenent Lavinia Guiţă. Pilotul urma să sară şi el cu paraşuta. Aşa că avionul a decolat doar cu Lavinia Guiţă la manşă. După ce a evoluat câteva minute avionul a pierdut din altitudine şi s-a prăbuşit.
Care sunt cauzele tragediei urmează să stabilească comisia de anchetă.
Militarii rămaşi prinşi între fiarele arse ale avionului AN-2 au fost descarceraţi în timpul nopţii şi duşi la morga Cimitirului Central Constanţa. Identificarea şi necropsia vor fi efectuate de trei echipe de medici legişti. Ministerul Apărării Naţionale a anunţat ieri că în catastrofa aviatică de la Tuzla şi-au pierdut viaţa comandorul Nicolae Jianu (comandantul Şcolii de Aplicaţie pentru Forţele Aeriene "Aurel Vlaicu" din Boboc), 49 de ani, era căsătorit şi avea doi copii, locotenent-comandor Cătălin Vicenţiu Antoche (34 de ani), care era căsătorit şi avea un copil, locotenent Lavinia Guiţă (26 de ani), necăsătorită. În accidentul aviatic a decedat şi maistrul militar clasa I Răzvan Rângheţ, 43 de ani, căsătorit şi avea doi copii. Locotenent Liviu Antim, 27 de ani, necăsătorit; maistrul militar clasa a II-a Florin Claudiu Cişmaşu, 34 de ani, căsătorit şi avea doi copii; maistrul militar clasa a II-a Cătălin Rădoi, care avea 36 de ani, era căsătorit şi avea un copil; maistrul militar clasa a III-a Băduţ Papuc, 29 de ani, necăsătorit; fruntaşul Constantin Vlăduţ Sărman, 26 de ani, necăsătorit; fruntaşul Marius Cătălin Chioveanu, 22 de ani, necăsătorit; fruntaşul Cosmin Furtună, 28 de ani, necăsătorit, şi soldatul Cosmin Florescu, în vârstă de 25 de ani, necăsătorit.
Starea celor doi militari răniţi, căpitanul Daniel Bâlsanu şi maistrul militar clasa a IV-a Marius Nazare, este stabilă, aceştia fiind internaţi la Spitalul Militar pentru investigaţii medicale suplimentare şi tratament.
Procurorul general al României, Codruţa Kovesi, l-a desemnat pe Marius Iacob, procuror-şef al Secţiei de Urmărire Penală şi Criminalistică, pentru a asigura toate măsurile procedurale necesare cercetării din punct de vedere criminalistic. Conform unor surse din rândul investigatorilor, se urmăresc două piste care ar fi dus la producerea accidentului: una dintre acestea ar fi o defecţiune tehnică, iar cea de-a doua o eroare umană, specialiştii înclinând mai degrabă spre cea de-a doua variantă.
La momentul accidentului, în avionul de tip Antonov An-2 erau, în total, 14 persoane, o echipă mixtă de piloţi şi scafandri. A fost ca la "Ruleta rusească". Vremea era excelentă pentru zbor şi salt cu paraşuta. Prima echipă a efectuat misiunea cu bine. Avionul a decolat la amiază, a luat altitudine, paraşutiştii din prima echipă au sărit şi au ajuns cu bine la sol. Nu era vorba despre o aplicaţie tactică, cu scenariu şi misiuni de îndeplinit la sol. Scopul acestui zbor era unul de pregătire. Piloţii au în programul anual de instrucţie un salt cu paraşuta, care este obligatoriu pentru ca piloţii să fie pregătiţi pentru situaţii-limită în care sunt nevoiţi să se catapulteze în timpul zborului. Scafandrii care sunt pregătiţi pentru misiuni speciale sunt calificaţi şi pentru saltul cu paraşuta. Şi pentru ei acest salt era unul de rutină. Pentru a-şi menţine clasa de paraşutist şi scafandrii au obligaţia să efectueze minimum zece salturi pe an.