Topul ziarelor de calitate este dominat categoric in continuare de Jurnalul Naţional. Gazeta Sporturilor işi domină copios concurenţa, iar Săptămăna Financiară a depăşit in premieră, la vănzări directe, Capital.Â
Topul ziarelor de calitate este dominat categoric, după obişnuinţa ultimilor ani, de Jurnalul Naţional. Celălalt cotidian editat de Trustul Intact, Gazeta Sporturilor, işi domină copios, la răndul său, concurenţa, in vreme ce Săptămăna Financiară a depăşit in premieră, la vănzări directe, Capital. Jurnalul Naţional ocupă detaşat primul loc in clasamentul ziarelor de calitate. Cotidianul editat de Trustul Intact a inregistrat, conform datelor publice ale Biroului Romăn de Audit al Tirajelor, o medie de vănzări de 84.267 de copii in prima parte a anului. In al doilea trimestru al acestui an, vănzările ziarului au crescut, comparativ cu perioada similară a anului trecut - 101.281 de copii in aprilie (83.673 in aprilie 2006), 85.456 copii in mai (75.096 in luna mai anul trecut) şi 76.234 de copii in iunie (72.002 in iunie 2006). Â
GAZETA IŞI DOMINĂ COMPETIŢIA. Următoarea poziţie a clasamentului este ocupată de Gazeta Sporturilor, cotidian de asemenea editat de Intact. Media pe primul semestru, de 71.402 de exemplare văndute pe ediţie, i-a permis ziarului să se menţină in topul celor mai cumpărate trei ziare romăneşti şi să se plaseze inaintea rivalului său, ProSport, a cărui medie de vănzări in prima parte a anului a fost de 65.390 de exemplare. GSP a avut o medie de vănzări de 93.690 de copii in aprilie 2007 (70.121 in aprilie 2006), 62.822 de copii in mai (62.495 in mai 2006) şi 56.999 de copii in luna iunie (68.930 in iunie anul trecut), in vreme ce Pro Sport a scăzut considerabil in vănzări. Astfel, media de copii văndute in luna aprilie 2007 a fost de 69.480 de copii (91.046 in aprilie anul trecut), 62.709 copii in mai (69.567 in mai 2006) şi 58.446 de copii in iunie (70.683 in iunie 2006).
Pe piaţa săptămănalelor cu profil economic, in premieră, Săptămăna Financiară a depăşit, in lunile mai şi iunie, la vănzări directe (13.700 şi 12.700), consacratul său rival, Capital (căte 8.100), publicaţie editată de Ringier.
TIRAJE. Ziarul-fanion al trustului Ringier, quality-ul Evenimentul Zilei, a contabilizat in cel de-al doilea trimestru al anului o scădere evidentă a tirajului văndut faţă de perioada ianuarie-martie, media de vănzări la finele semestrului fiind de 62.532 de exemplare. Ziarul se află in scădere şi faţă de al doilea trimestru al anului trecut, astfel: 61.247 de copii văndute in aprilie (67.991 in aprilie 2006), 59.841 de copii in luna mai (69.465 in mai 2006) şi 60.744 copii in luna iunie (68.623 in iunie anul trecut).
CLASAMENT. Celălalt cotidian al Ringier, tabloidul Libertatea, rămăne lider al vănzărilor, cu o medie lunară de vănzări pe apariţie de 269.725 de exemplare pentru perioada aprilie-iunie, potrivit BRAT. Vănzările au scăzut faţă de primele trei luni ale anului, Libertatea inregistrănd cifre mai mici şi decăt in aceeaşi perioadă a anului trecut. Clasamentul provizoriu al celor mai văndute zece cotidiene pe primele şase luni arată astfel: Libertatea, Jurnalul Naţional, Gazeta Sporturilor, ProSport, Evenimentul Zilei, Click! (are date pe doar, martie-iunie), Romănia Liberă, Adevărul, Găndul şi Ziarul.
Mediafax
Citește pe Antena3.ro