Publicitatea din ziare contractata de 87 de partide si candidati independenti in prima saptamana a campaniei electorale a costat aproximativ un milion de dolari.
SILVIU SERGIU
Concluzia apartine unei monitorizari date ieri publicitatii de Institutul pentru Politici Publice (IPP), cifra exacta fiind 983.645 dolari. Coordonatorul proiectului, Adrian Moraru, a precizat ca suma nu reprezinta neaparat banii platiti de partide, deoarece IPP a luat in considerare doar tarifele-lista, nu si reducerile practicate de ziare sau barterele incheiate intre publicatii si partide sau candidati. El a precizat insa ca reducerile si barterele trebuie declarate ca donatii.
CLASAMENT. Potrivit monitorizarii, PSD figureaza cu 289.780 de dolari, PUR cu 191.667 dolari, urmate de candidatul independent Marian Vanghelie - 116. 640 dolari, Alianta PNL-PD - 105.892 dolari, PNL - 60.007 dolari, PD - 25.616 dolari, PER - 11.626 dolari, PNG - 11.396 dolari; PRM, cu 4.998 dolari. Dupa cum spuneam, toate sumele reprezinta costuri pentru publicitatea din presa scrisa, cu exceptia PD, care din cei 26.616 dolari a cheltuit 3.074 dolari pentru publicitatea radio. Moraru a precizat ca a avut âo surpriza" in privinta PD, care a avut publicitate la radio inainte de campania electorala, ceea ce contravine legii.Citește pe Antena3.ro