x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Politică Băsescu: Autostrada Arad-Nădlac este o dovadă de proastă guvernare

Băsescu: Autostrada Arad-Nădlac este o dovadă de proastă guvernare

07 Aug 2013   •   13:11
Băsescu: Autostrada Arad-Nădlac este o dovadă de proastă guvernare

Preşedintele Traian Băsescu consideră că autostrada Arad-Nădlac este o dovadă de proastă guvernare, în condiţiile în care trebuia finalizată în aprilie acest an, iar lucrările au fost oprite în noiembrie 2012 din cauză că firma constructoare a intrat în insolvenţă, informează agerpres.ro.

Şeful statului a survolat cu elicopterul, miercuri, şantierul autostrăzii Arad-Nădlac

"Văzând din elicopter şantierul acestei autostrăzi, care din câte ştiu trebuia finalizată în aprilie 2013, nu pot spune altceva decât că aceasta este o dovadă de proastă guvernare. Nu pot înţelege din ce cauză nu s-a găsit încă un constructor pentru tronsonul Pecica-Nădlac unde lucrările au fost sistate din noiembrie 2012 şi, de asemenea, nu pot înţelege de ce au fost sistate lucrările pe tronsonul Arad-Pecica în urmă cu câteva săptămâni, din cauză că firma constructoare a intrat în insolvenţă", a declarat Traian Băsescu.

Ministrul pentru marile proiecte, Dan Şova, a replicat afirmând că este de acord cu Traian Băsescu în ceea ce priveşte "proasta guvernare", dar că acest lucru o priveşte pe Anca Boagiu, fost ministru al Transporturilor, care s-a ocupat de autostrada Nădlac-Arad.

"Nădlac-Arad este o autostradă împărţită în două loturi: Nădlac-Arad, lotul I şi Nădlac-Arad, lotul II. Pentru amândouă loturile contractele au fost semnate de doamna ministru Anca Boagiu. Deci, dacă ne referim la proasta guvernare a doamnei Anca Boagiu, trebuie să recunosc că e prima oară în viaţa mea când sunt sută la sută de acord cu domnul preşedinte Băsescu", a afirmat Şova.

Menţionând că pentru lotul I al autostrăzii Nădlac-Arad contractul a fost semnat cu firma lui Nelu Iordache, Şova a declarat:

"Infracţiunile comise la atribuirea lotului Nădlac-Arad lotul I au fost principala cauză pentru care Programul Operaţional pentru Transport a fost suspendat de către Comisia Europeană timp de un an de zile. În loc să se mire, domnul preşedinte Băsescu mai bine şi-ar pune problema de ce a trebuit ca doamna Boagiu să semneze în condiţiile comiterii de infracţiuni - aşa a apreciat Direcţia de Luptă Antifraudă în urma controlului - şi de ce din această cauză am avut Programul Operaţional pentru Transport suspendat timp de un an de zile".

În ceea ce priveşte al doilea lot al autostrăzii Nădlac-Arad, Dan Şova a menţionat că firma Alpine Bau a dat faliment în Austria, nu în România.

"Mă îndoiesc că Guvernul României ar fi putut să intervină pentru a evita falimentul Alpine în Austria. Dacă poate Preşedinţia, i-am fi recunoscători să rezolve falimentul Alpine în Austria", a comentat Şova.

Şova a mai susţinut că procedurile pentru atribuirea noilor contracte au fost declanşate, iar câştigătorii licitaţiilor pentru cele două tronsoane de autostradă vor fi desemnaţi până la finalul acestui an.

×
Subiecte în articol: traian basescu autostrada arad nadlac