Ingrid Iordache, liderul național al Clubului Tinerilor Umaniști, ridică o serie de întrebări privind dificultățile legate de reînceperea școlii, în condițiile epidemiei de COVID-19. Liderul umanist apreciază că, dacă situația o va impune, trecerea la școala online trebuie gândită foarte bine, în primul rând pentru a se asigura că toți elevii au acces la ea și că nu produce discriminări în rândul elevilor din familii cu venituri modeste sau cei din mediul rural.
Redăm, mai jos, mesajul transmis de Ingrid Iordache:
„1. Este clar că trecerea la predarea și învățarea online în primul rând accentuează diferențele dintre urban și rural, punând practic bazele unui teren fertil pentru discriminarea în privința accesului la educație. Cum putem reduce acest decalaj, ce facem pentru copiii în situații vulnerabile?
2. Discutam despre o platformă online sigură și eficientă, care reducă riscurile unor posibile violențe virtuale, înțeleg că nu se poate așa ceva. Poate este prea complicat și prea costisitor. Poate nu este suficient timp pentru a implementa o astfel de soluție tehnică.
Nu știm decât că nu se poate și că, așa cum arată lucrurile acum, nu prea putem vorbi de coerență și unitate.
3. Ce facem cu elevii din clasele primare și chiar gimnaziale, acolo unde apropierea de dascăli este esențială? Mersul prin rotație la școală îi scoate din ritm. Acasă cine îi supraveghează, dacă părinții sunt la serviciu?
4. Programele materiilor, și așa depășite de multe ori, sunt cu totul neadaptate predării online.
5. Avem scenarii diferite pentru începerea școlii, în funcție de evoluția pandemiei. Nu avem însă niște ghiduri practice, ci doar recomandări generale. Descentralizarea e bună, dar până la un punct.
6. Pentru a păstra regulile distanțării sociale, dacă separăm elevii dintr-o clasă, dublăm personalul didactic? Înjumătățim numărul de ore? Profesorii muncesc de două ori mai mult?”, transmite Ingrid Iordache.