x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Politică MONITORIZARE IPP/Liberalii, campioni la publicitate

MONITORIZARE IPP/Liberalii, campioni la publicitate

de Aniela Nine    |    21 Noi 2008   •   00:00
MONITORIZARE IPP/Liberalii, campioni la publicitate

Aproape 2 milioane de euro în numai 14 zile de campanie au dat pentru publicitatea în media PNL, PSD+PC şi PD-L. Primul loc în acest clasament este ocupat de liberali, care au scos din puşculiţă aproape 700.000 euro.



Pe măsură ce campania electorală se apropie de sfârşit, şi partidele aruncă mai mulţi bani pentru convingerea electoratului. Asta rezultă din monitorizarea făcută de Institutul de Politici Publice pe primele două săptămâni de campanie şi dată ieri publicităţii. Astfel, potrivit IPP, după primele 14 zile de campanie, prin centralizarea tuturor informaţiilor privind cheltuielile partidelor politice cu publicitatea electorală în presa scrisă şi spoturile electorale din audiovizual, a rezultat că PNL a cheltuit 673.058 euro, Alianţa PSD+PC 642.652 euro şi PD-L 486.879 euro. Institutul de Politici Publice mai precizează că, la mijlocul campaniei electorale, suma totală cu publicitatea electorală în presa scrisă şi spoturile electorale din audiovizual, investită de cei trei mari competitori, este de 1.802.589 euro.

CLASAMENT INVERSAT
Potrivit monitorizării făcute de IPP în prima săptămână de campanie şi anunţată la 12 noiembrie, Alianţa PSD+PC cheltuise 305.832 euro cu publicitatea electorală în mass-media, urmată de PNL cu 296.070 euro şi de PD-L cu 180.873 euro. IPP anunţa atunci că toate formaţiunile alocaseră aproximativ 50% din bani pentru presa scrisă şi 50% pentru audiovizual. Spre deosebire de datele din prima săptămână, notează IPP, se constată o creştere mai mare a cheltuielilor PN-L, care trece pe primul loc, în timp ce PDL pare să fi pierdut deocamdată ritmul în ceea ce priveşte publicitatea în presa centrală. IPP mai precizează că sumele monitorizate reprezintă investiţiile brute. "Calculul investiţiilor brute în publicitate se face conform tarifelor listă (rate-card) furnizate de publicaţii, cuprinzând şi eventualele tarife speciale pentru publicitatea electorală. Nu este luat în calcul nici un discount, barter etc. Toate preţurile sunt exprimate în euro şi includ TVA. Monitorizarea se face pe: 21 cotidiene centrale, 119 reviste/ publicaţii periodice şi 15 posturi TV şi 9 posturi de radio", se mai arată în comunicatul IPP.

×
Subiecte în articol: politic