Până înainte de ultima săptămână de campanie, partidele au cheltuit 3 milioane de euro cu publicitatea în mass-media centrală, arată un studiu făcut de Institutul de Politici Publice.
Cei mai largi la pungă s-au dovedit a fi liberalii, care au cheltuit în cele trei săptămâni 1.180.876 de euro. Pe locul următor s-a plasat Alianţa PSD+PC, care a dat 984.377 de euro pe publicitate, în timp ce PD-L a cheltuit 875.028 de euro. Comparativ cu analiza primelor două săptămâni de campanie, IPP sesizează că, pe măsura apropierii de data alegerilor, are loc o accentuare a nivelului cheltuielilor cu publicitatea electorală în presa scrisă şi spoturile electorale din audiovizual. De altfel, după primele 14 zile de campanie, IPP constată că PNL cheltuise 673.058 de euro, Alianţa PSD+PC, 642.652 de euro şi PD-L, 486.879 de euro. Institutul de Politici Publice mai preciza atunci că, la mijlocul campaniei electorale, suma totală cu publicitatea electorală în presa scrisă şi spoturile electorale din audiovizual, investită de cei trei mari competitori, era de 1.802.589 de euro.Institutul a specificat că sumele monitorizate reprezintă investiţiile brute, iar calculul investiţiilor brute în publicitate se face conform tarifelor listă (rate-card) furnizate de publicaţii, cuprinzând şi eventualele tarife speciale pentru publicitatea electorală.
“Nu este luat în calcul nici un discount, barter etc. Toate preţurile sunt exprimate în euro şi includ TVA”, a precizat IPP.
Citește pe Antena3.ro