x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Social Ancheta accidentului feroviar din Teleorman. De ce nu a frânat mecanicul de tren la culoarea roșie a semaforului

Ancheta accidentului feroviar din Teleorman. De ce nu a frânat mecanicul de tren la culoarea roșie a semaforului

de Redacția Jurnalul    |    14 Mar 2023   •   11:15
Ancheta accidentului feroviar din Teleorman. De ce nu a frânat mecanicul de tren la culoarea roșie a semaforului
Sursa foto: antena3CNN

Ancheta deschisă în cazul accidentului feroviar din Teleorman a scos la iveală motivul pentru care mecanicul de tren nu a frânat.

După mai multe ore de la incident, CFR a confirmat impactul dintre marfar și trenul de călători. Acesta din urmă transporta 280 de pasageri dintre care 12 au fost răniți și 4 au ajuns la spital. 

Mecanicul este considerat principalul vinovat pentru producerea accidentului deoarece nu a frânat la culoarea roșie a semaforului, la intrarea în stația Roșiori. El a considerat că nu se va întâmpla nimic și va reuși să treacă pe lângă marfarul care transporta autovehicule și care trebuia să staționeze pe o altă linie. Astfel că trenul Inter-regio a lovit marfarul care, în urma impactului, a deraiat. Tragedia a fost evitată datorită sistemelor automate de frânare, transmite antena3CNN

Personalul feroviar aflat la fața locului spune că mecanicul trenului IR 1822 a depășit semnalul de intrare în stație, aflat în poziția "OPRIRE", și a tamponat ultimul vagon al garniturii de marfă, aflată în mers pentru garare.

Primii care au anunțat impactul dintre trenuri au fost membrii comisiei de anchetă AGIFER. Aceștia au precizat că trenul de călători a ajuns din urmă marfarul operatorului DP Cargo, încărcat cu autoturisme Ford. Impactul a determinat scoaterea de pe șine a ultimelor trei vagoane ale trenului de marfă.

Ancheta relevă că trenul de călători avea 52 km/oră în momentul în care semaforul a indicat culoarea roșie. Viteza a fost redusă nu de frânara mecanicului, ci de sistemele automate, astfel că trenul de călători avea doar 8 km/oră în momentul impactului. 

De cealaltă parte, avocatul mecanicului spune că a fost afișată târziu culoarea roșie a semaforului și impiegatul de mișcare i-a comunicat că trebuie să frâneze abia în ultimul moment. 

Urmează să fie stabilite date care să releve dacă marfarul a rămas pe linia pe care trebuia să ajungă în stație trenul de călători și de ce s-au activat sistemele de frânare automate și nu mecanicul. 

Ancheta accidentului feroviar din Teleorman

 

×
Subiecte în articol: accident feroviar mecanic tren teleorman