Rețeaua de socializare Facebook a lansat, ieri, funcția Community Help și pentru România. Noua funcție este adaptată pentru situația actuală, astfel încât să poată fi ajutați în timp util toți românii care suferă, într-un fel sau altul, din cauza crizei mondiale create de COVID-19. Facebook a luat decizia de a extinde posibilitățile de sprijin comunitar în urma unei analize a rezultatelor din ultima perioadă, când foarte mulți utilizatori din întreaga lume au folosit rețeaua pentru a oferi sau pentru a cere ajutor.
Noua funcție a fost anunțată, la nivel global, pe 31 martie, iar de ieri este disponibilă și pentru utilizatorii din România, putând fi accesată în Centrul de Informații sau pe pagina facebook.com/covidsupport. „Community Help vine în sprijinul lor pentru orice activitate care își propune să îi ajute pe cei din jur, de la livrarea cumpărăturilor pentru persoanele vârstnice și până acțiuni de voluntariat pentru distribuirea de mâncare prin băncile de alimente locale. Este prima dată când Facebook utilizează Community Help într-o criză de sănătate globală, iar pentru a face acest lucru a pornit de la resursele deja disponibile în cadrul funcției Situații de criză, pe care le-a adaptat pentru a-i ajuta pe utilizatori să poată acționa și să primească ajutor cât mai ușor în situații de urgență. Community Help a fost lansată în 2016, ca parte a inițiativei Situații de criză, pentru a-i ajuta pe oameni să beneficieze de sprijinul de care au nevoie în urma dezastrelor naturale”, a anunțat Facebook, într-un comunicat de presă.
Cum se organizează comunitățile
Pe lângă acțiunile de voluntariat și ajutor comunitar, rețeaua de socializare a fost folosită inclusiv pentru continuarea activităților economice sau pentru relansarea unor business-uri. Cel mai mult au de câștigat acum micii întreprinzători, care își pot face cunoscute ofertele prin intermediul comunicării pe Facebook. Rețeaua a înregistrat, în ultima lună, cele mai multe solicitări de reclamă plătită, pentru produse și servicii necesare cu precădere în această perioadă: de la produse de igienă și măști de protecție, până la produse alimentare ce pot fi livrate la domiciliu sau chiar oferte ale cabinetelor medicale, psihologice, de avocatură, toate cu posibilități de comunicare și plată online. Astfel, Facebook poate deveni cel mai important liant între oameni, inclusiv pentru relansarea economiei, în cel mai scurt timp. În această perioadă, cei mai vulnerabili sunt producătorii de legume din România, care tot la Facebok au apelat pentru a-și prezenta oferta, cu posibilități de livrare la domiciliu. De exemplu, un magazin alimentar din București, din zona Crângași, a reușit să-și continue activitatea și să ajute, în același timp, mulți bucureșteni care stau în casă, după ce a lansat anunțuri sponsorizate pe rețeaua de socializare, astfel încât a livrat alimente în toate zonele Capitalei, la ușa clienților. Aceeași strategie au aplicat-o și alte magazine sau producătorii care datorită rețelei de socializare nu și-au închis activitatea și au comenzi online.
Funcția de agenție de presă
Pe lângă Community Help, Facebook continuă să depună eforturi pentru a le facilita utilizatorilor accesul la informații actuale, la conținut care le vină în ajutor și la diferite modalități de a acționa. În urmă cu două săptămâni, compania a lansat Centrul de informaţii despre coronavirus COVID-19, unde utilizatorii pot accesa cele mai noi știri de la autoritățile de sănătate locale și globale, alături de bune practici și informații despre prevenție. Centrul de informații, care poate fi vizitat la facebook.com/covid19 este în prezent disponibil în peste 30 de țări și urmează să fie extins către noi locații în zilele următoare.
Până în prezent, peste 1 miliard de oameni au acces la resurse oferite de autoritățile de sănătate, prin intermediul Centrului de informații și pop-up-urilor educaționale de pe Facebook și Instagram, și peste 100 de milioane dintre aceștia au ales să afle mai mult, accesând conținutul disponibil.
Echipa de comunicare Facebook