x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Social Pandemia a adâncit sărăcia celor 1,3 milioane de copii români

Pandemia a adâncit sărăcia celor 1,3 milioane de copii români

27 Aug 2020   •   14:20
Pandemia a adâncit sărăcia celor 1,3 milioane de copii români

1,32 de milioane de copii români se află în risc de sărăcie și excluziune socială, arată UNICEF. Astfel, 35,8% dintre cei 3,7 milioane de copii români sunt în situații vulnerabile. Pandemia de coronavirus a adâncit problemele acestora.

Totodată, 400.000 de elevi nu merg la şcoală, iar peste 50.000 de copii sunt separaţi de familiile lor din cauza sărăciei, violenţei sau abandonului.

Consiliul Naţional al Elevilor (CNE), Boardul Copiilor din România şi UNICEF propun autorităţilor un set de zece soluţii pentru îmbunătăţirea condiţiei copiilor.

"Autorităţile sunt îndemnate să folosească criza COVID-19 ca o oportunitate pentru a rezolva problemele structurale cu care se confruntă copiii, care s-au agravat în timpul crizei. Un exemplu ar fi alocarea a 10% din fondurile structurale europene pentru proiecte dedicate copiilor şi utilizarea fondurilor structurale europene pentru servicii sociale integrate dintr-o singură sursă de finanţare şi nu într-o manieră competitivă", arată UNICEF România.

UNICEF recomandă includerea principiilor "copiii pe primul loc" şi "niciun copil lăsat în urmă" în toate strategiile, planurile naţionale şi programele care urmează să fie dezvoltate şi puse în aplicare.

Permanentizarea unui grup de coordonare la nivel ministerial pentru copii, sub conducerea premierului sau a vicepremierului, pentru o mai bună integrare a strategiilor şi programelor sectoriale şi a politicilor la nivel naţional şi european.

"Extinderea la nivel naţional a Pachetului Minim de Servicii, testat cu succes de UNICEF în 45 de comunităţi din judeţul Bacău, reprezintă o altă propunere. Fiecare comunitate ar beneficia astfel de un asistent medical comunitar, un asistent social şi un consilier şcolar".

Dezvoltarea de centre pentru servicii comunitare integrate, cu acces atât fizic, cât şi digital la informaţii şi servicii incluzive, inclusiv servicii specializate pentru copiii cu dizabilităţi, şi dezvoltarea materialelor şi capacităţii de învăţare online, inclusiv prin îndrumarea/ formarea profesorilor şi a părinţilor, pentru a asigura accesul copiilor celor mai vulnerabili la o educaţie de calitate.

Îmbunătăţirea serviciilor medicale de prevenţie, consolidarea disponibilităţii datelor şi informaţiilor dezagregate de calitate privind situaţia copiilor din România şi stabilirea unor mecanisme concrete de participare a copiilor la dezvoltarea politicilor şi luarea deciziilor în conformitate cu Declaraţia de la Bucureşti a Copiilor din UE adoptată anul trecut sunt alte soluţii propuse de UNICEF, CNE şi Boardul Copiilor.

 

×