x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Social Turiştii de pe litoral se “cazează” la supermarket

Turiştii de pe litoral se “cazează” la supermarket

de Cristian Anton    |    27 Aug 2018   •   10:00
Turiştii de pe litoral se “cazează” la supermarket
Sursa foto: SILVIU MATEI / AGERPRES FOTO

Creşterea numărului de turişti pe litoral, impulsionată de voucherele de vacanţă, nu înseamnă, paradoxal, şi o îmbunătăţire a business-ului pentru restaurante şi terase. Dimpotrivă, consumul a scăzut semnificativ în ultimul timp, pentru că turiştii preferă să se aprovizioneze de la supermarketuri, iar patronii teraselor se gândesc chiar să îşi închidă afacerile.  

Unul dintre efectele neaşteptate ale voucherelor de vacanţă îl reprezintă vânzările din ce în ce mai slabe înregistrate de restaurantele şi terasele din Constanţa. Hotelurile sunt pline, dar turiştii preferă să cumpere mâncare şi băutură de la supermarketuri şi tonetele de fast-food. “Dincolo de afluența de turiști și de creșterea tarifelor de cazare, sectorul restaurantelor resimte din plin o scăpare a acestui sistem – faptul că voucherele sunt dedicate serviciilor de cazare și nu pot fi folosite independent, precum tichetele de masă”, se arată într-un studiu FramesMedia Network. 
Între linii
În perioada ianuarie- iunie 2018 au fost emise 14 milioane de vouchere, care valorează aproximativ 148 de milioane de euro,
,,Din discuțiile purtate cu oamenii de afaceri de pe litoral a rezultat că, deși hotelurile sunt pline, se consumă mai puțin la terase și restaurante. Sunt mulți turiști care își acoperă serviciile de masă și băuturile exclusiv din oferta hotelurilor sau din supermaketuri, iar consumul la terase, în baruri și cluburi a scăzut semnificativ”, susţine studiul. 
Terasele, sufocate de concurenţa tonetelor

„Oamenii de afaceri spun că așa se explică și apariția pe litoral a tot mai multor unități de alimentație care oferă servicii în care prețul este principalul argument. Tonetele, fast-food-urile și construcțiile improvizate au ajuns să facă o concurență extrem de puternică celor care au investit în dezvoltarea unor restaurante, terase, pub-uri etc., în care calitatea serviciilor și ambianța oferită se află în prim-plan”, precizează sursa citată. Potrivit consultantului, mulți investitori se gândesc să pună lacăte pe afacerile în care au investit, din cauza lipsei clienților, dar și a unor reguli de urbanism în comerțul stradal.
 

×