"Europa este prima destinaţie turistică mondială şi turismul de lux european reprezintă între 130 şi 170 de miliarde de euro pe an", spune Matteo Lunelli, preşedintele firmei Altagamma şi noul preşedinte al ECCIA.
Analixa arată că acest segment ocupă doar 2% din structurile de primire dar generează circa 22% din totalul veniturilor turistice europene, 22% din cheltuielile cu cazarea şi până la 33% din cheltuielile pentru cultură, divertisment şi shopping.
Turiştii "premium" cheltuie de opt ori mai mult dfașă de medie iar industria hotelieră de vârf angajează de două ori mai mult personal decât cea clasică.
Destinațiile preferate de călătorii de lux se află în Franţa, Italia, Spania şi Marea Britanie cu venituri de peste 20 de miliarde de euro. În Germania acest sector este estimat la 5-10 miliarde de euro, la fel ca Elveția. Totodată, Grecia înregistrază venituri de 10 miliarde de euro, respectiv 7% din PIB iar Portugalia între 4-6 miliarde de euro. Alte destinații preferate sunt Croaţia, Slovenia şi ţările nordice.
"Ştim că turiştii de lux preferă să viziteze Europa din motive ce ţin de gastronomie, cultură, istorie, artă, shopping dar suntem mai jos când vine vorba de natură sau wellness", spre deosebire de Bali, Australia sau Japonia, spune directorul general de la Comite Colbert, Benedicte Epinay.
Potrivit lui Matteo Lunelli "un plan pentru dezvoltarea turismului de lux în Europa ar putea conduce la o creştere a valorii sectorului până la 520 de miliarde de euro pe an între 2030 şi 2035".Cercetarea a fost realizată de firma de consultanţă Bain and Company pentru European Cultural and creative Industries Alliance (ECCIA), care regrupează cinci organizaţii cu peste 600 de mărci de lux, precum Altagamma (Italia), Circulo Fortuny (Spania), Comité Colbert (Franţa), Meisterkreiss (Germania) şi Walpole (Marea Britanie).