Tariful mediu al unui sejur montan contractat în perioada analizată a fost de 535 de lei, în creştere cu 28%, comparativ cu preţul mediu al unui sejur rezervat în primele patru luni ale anului trecut. În ceea ce priveşte durata medie a unui sejur în destinaţiile montante, aceasta a rămas aceeaşi, respectiv de trei zile, iar topul destinaţiilor este condus de Sinaia, Poiana Braşov şi Predeal.
Pe segmentul balneo, preţul mediu al unui sejur rezervat în ianuarie - aprilie 2023 a fost de 1.050 de lei, în creştere cu 16% faţă preţul mediu în ianuarie - aprilie 2022. Durata medie a unui sejur a rămas neschimbată, de patru nopţi, în timp ce Băile Felix, Călimăneşti Căciulata şi Băile Herculane sunt primele trei destinaţii preferate de către români pe acest segment.
"Turismul în staţiuni montane şi balneo din România a crescut puternic în primele patru luni ale lui 2023 faţă de acceaşi perioadă a anului trecut. Odată cu depăşirea pandemiei, fie că vorbim de practicarea sporturilor de iarnă sau de activităţi de relaxare şi tratament, românii regăsesc în număr din ce în ce mai mare oportunităţile şi ofertele pe care chiar ţara noastră le pune la dispoziţie, ceea ce este desigur îmbucurător", a declarat Adrian Voican, preşedintele Bibi Group4Travel.
Hotelierii de la munte şi balneo îi aşteaptă de altfel pe români cu pachete speciale şi în perioada minivacanţei de 1 iunie şi Rusalii. Astfel, pe Valea Prahovei mai sunt disponibile oferte cuprinse între 600 lei/persoană pentru un sejur de trei nopţi la un hotel de 3 stele, cu mic dejun inclus, respectiv de 1.600 de lei/persoană tot pentru un sejur de trei nopţi la un hotel de 5 stele cu mic dejun şi acces la zona spa.
În Băile Felix, un sejur de trei nopţi, în aceeaşi perioadă, la un hotel de 3 stele costă 550 lei/persoană, cu mic dejun şi acces la piscină, iar la un hotel de 5 stele ajunge la 3.100 lei/persoană, sejur de patru nopţi, cu demipensiune, prânz festiv, programe de divertisment şi acces la zona spa.
Bibi Touroperator este unul dintre cei mai importanţi turoperatori de pe piaţa locală, specializaţi exclusiv pentru România. Parte a grupului Bibi, un brand românesc creat în urmă cu peste 30 de ani, este numărul 2 în topul naţional al Consiliului Naţional al IMM-urilor din România (CNIPMMR).