Sunt mulţi aceia care nu au avut vreme de pierdut în perioada Sărbătorilor de iarnă prin înghesuiala din magazine. Motiv pentru care au ales modalitatea, tot mai des abordată, de efectuare a cumpărăturilor online, aşa-numitul comerţ electronic sau e-commerce.
Termenul de comerţ electronic descrie practica prin care un comerciant poate să ofere bunuri şi servicii oricărei persoane aflate în oricare loc al globului, graţie evoluţiei extraordinare a tehnologiei şi comunicaţiilor.
Există şi în acest mediu, la fel ca în societatea reală, unii comercianţi care recurg la folosirea de practici ilicite. Pentru a evita această situaţie neplăcută, am pregătit un set de direcţii de urmărit, ajutaţi fiind de informaţiile documentate ale celor de la Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din România (ANPCPPSR).
● Foloseşte numai site-uri securizate, respectiv site-uri al căror URL-ul sau adresă să înceapă cu https//- 's'- însemnând că site-ul este unul securizat. Astfel de site-uri au facilitatea de criptare a datelor.
● Nu cumpăra de pe un site care nu oferă informaţii în mod clar referitoare la adresa completă a comerciantului şi un număr de telefon.
● Nu confirma comanda până nu cunoşti costurile exacte pe care le vei suporta. În preţ sunt incluse taxele poştale şi costurile de împachetare? Există taxe ascunse? Vezi dacă nu cumva există taxe suplimentare pentru folosirea unei anumite modalităţi de plată? Ex.: cardul de credit.
DOCUMENTAŢIA - PĂSTRATĂ CU SFINŢENIE!
Păstrează copii ale tuturor documentelor legate de tranzacţie: o copie a bonului de comandă, a confirmării comenzii, a condiţiilor generale ale vânzării şi orice descriere a bunurilor sau serviciilor. Păstrează toată corespondenţa purtată cu compania într-un loc sigur, pentru că s-ar putea să ai nevoie de ea dacă apare vreo problemă.
Citește pe Antena3.ro