Motivele recordului înregistrat de grupul spaniol se regăsesc în creșterea vânzărilor și a prețurilor. În intervalul februarie-octombrie 2022, vânzările Zara au avut un avans de 19%, raportat la aceeași perioadă din anul precedent.
Totodată, Inditex, compania mamă a brandului Zara, a majorat prețurile produselor cu peste 5%, în contextul scumpirilor generale și a inflației.
Veniturile generale ale Inditex au crescut cu o cincime, până la 23,1 miliarde de euro, în același interval, iar profitul operațional a avut un avans tot de o cincime, situându-se la 6,5 miliarde de euro.
"În contextul actual dificil, aceste rezultate reflectă în mod clar soliditatea modelului nostru unic de business", a spus directorul general de la Inditex, Oscar Garcia Maceiras.
Inditex este cel mai mare retalier de îmbrăcăminte din lume și deține brandurile Zara, Stradivarius, Bershka, Oysho, Pull&Bear și Massimo Dutti.