Jurnalul.ro Timp liber Monden Decibelii au urlat in discotecile pustii

Decibelii au urlat in discotecile pustii

30 Aug 2004   •   00:00

Ultimele zile ale lunii august i-au lamurit pe turisti ca vacanta de vara a ajuns la final. Ploaia si furtuna de la inceputul week-end-ului i-au alungat si pe ultimii romani aflati in concediu la mare si au provocat pagube importante patronilor de pe Litoral.

DANA CIOBANU

Plaje pustiite, umbrelute si sezlonguri facute bucati, terase devastate, hoteluri inundate, spectacole anulate, discoteci goale, in care decibelii urla de unii singuri. Asa ar putea fi rezumat, in cateva cuvinte, rezultatul furtunii apocaliptice care s-a abatut asupra Litoralului la sfarsitul saptamanii trecute.

SINISTRATI IN CONCEDIU. Distractia parea un cuvant desuet daca te plimbai prin statiunile romanesti in cursul zilei si noptii de sambata. De la Mamaia la Vama Veche, tot ce tine de viata mondena si posibilitati de recreere in vacanta a fost spulberat, la modul propriu, de vantul puternic si rafalele de ploaie. Daca au vazut ca gluma se ingroasa, multi turisti si-au facut bagajele si s-au imbarcat in masini, cu un singur gand: sa ajunga la casele lor. Numai ca intensitatea vijeliei si inundatiile de pe sosele i-au facut pe politisti sa-i dirijeze inapoi spre statiunile abia parasite. Unde nu prea aveai ce sa faci insa.

"Cand m-am trezit si am vazut ce nenorocire e afara, ma gandeam ca o sa stau pana spre dupa-amiaza in hotel. M-am dat jos din pat sa ma duc la toaleta, dar podeaua era acoperita de apa. Intrase pe sub usa. Cablul tv si lumina nu mai functionau, semnalul la telefonul mobil pica din minut in minut. A fost de vise rele. Am impachetat in graba, sa plec acasa. Nu mi s-a intamplat niciodata sa fiu sinistrat in concediu. Si acum politistii nu ne lasa sa mergem spre Constanta", ni s-a plans Andrei Tanase, un turist care fusese cazat in statiunea Eforie Nord.

PAGUBA. Situatia nu a fost prea buna nici pentru intreprinzatorii particulari. Nici unul nu s-a asteptat sa sufere asa o paguba chiar la sfarsitul sezonului. "Dupa ce toata vara afacerea a mers la limita din cauza vremii schimbatoare, a venit si furtuna sa distruga ce mai era de distrus. Numai astazi, la un calcul sumar, am pierdut vreo 3.000 de euro, cat valoreaza mobilierul distrus", ne-a spus un patron de terasa din Costinesti, in timp ce strangea, cot la cot cu angajatii sezonieri, bucati de scaune si de umbrele risipite prin toate colturile.

FARA CHEF. Seara de sambata nu a fost una mai fericita pentru turistii care au infruntat furtuna. Frigul, vantul si ploaia i-au tinut pe cei dornici de distractie departe de discoteci. Am intrat in cateva ringuri de dans in aer liber, in care decibelii urlau in voie la DJ si cateva persoane bine infofolite, care se miscau doar ca sa nu inghete. Nici vorba de chef de dans, asa cum s-ar fi intamplat cu doar o seara inainte.

Peste toate astea, spectacolele in aer liber programate pentru seara de sambata au fost anulate din motive lesne de inteles. Cam vijelios finalul sezonului estival 2004! Asta daca nu cumva in septembrie incepe vara!

ASEDIU

"M-am dat jos din pat sa ma duc la toaleta, dar podeaua era acoperita de apa. Intrase pe sub usa. Cablul tv si lumina nu mai functionau, semnalul la telefonul mobil pica din minut in minut" - Andrei Tanase, un turist din Eforie Nord

CU OBLOANELE TRASE

Numeroase chioscuri de ziare, terase, magazine, parcuri de distractii au fost inchise in cursul zilei de sambata. Singurele locuri in care iti mai puteai petrece timpul, in afara camerelor de hotel, erau restaurantele si barurile aflate in cladiri, Internet Cafe-urile si salile de biliard si bowling, pline pana la refuz. "Mesele de biliard au fost ocupate nonstop pana acum, cum rareori s-a intamplat vara asta. Asa mai recuperez un pic din paguba, ca la terasa de afara nu am avut nici un client", ne-a declarat boss-ul de la o sala de biliard.

CONDICA DE RECLAMATII

MONICA DE LA CANDY, DERANJATA DE MANELELE OSPATARILOR. Fara indoiala, componenta trupei Candy este o fata cu mult bun-simt. Delicata, Monica (foto) n-ar deranja nici macar o musca. Insa, in ziua de astazi, aceste calitati sunt percepute mai degraba ca niste slabiciuni. De acest lucru s-a convins Monica in cele cinci-sase zile petrecute in vacanta pe Litoral. Dintre multe alte lucruri care au enervat-o, cel mai mult au scos-o din sarite ignoranta si lipsa de respect a ospatarilor la adresa clientilor: "Cat timp am stat la mare, nu a fost zi lasata de la Dumnezeu ca ospatarii sa nu intarzie cu onorarea comenzii. Atunci cand veneau cu mancarea aveau o mina de parca ne-ar fi facut o favoare. La unii dintre ei am sesizat scarbita murdarie sub unghii, dar am trecut si asta cu vederea, desi puteam sa le facem reclamatie. Dar cel mai mult m-a iritat nesimtirea cu care puneau manele la maximum. Si eu, si colegele mele din trupa i-am rugat in repetate randuri sa respecte dreptul la intimitate al clientului". (Horatiu Tudor)

Jurnalul National, in misiune pe Litoral

Daca v-ati deghizat in paparazzi si ati pozat vreo vedeta si vreti sa apara la gazeta, nu ezitati sa ne contactati. Daca se nimereste sa fiti chiar Aurelian Temisan, Adrian Enache sau Elena Carstea, Andreea Balan, Andreea Banica, Dana Nalbaru, Teo si va aflati in cautarea iubirii (pierdute) ne puteti scrie si vi se va rezerva un loc la rubrica de matrimoniale estivale.

Adresa noastra: Piata Presei Libere, nr.1, corp D, etaj 8 sau dana.andronie@jurnalul.ro

ZI DE VARA PANA-N TOAMNA

• Decibelii au urlat in discotecile pustii
  • S-a dus sezonul cantarilor usoare
  • "Ajungi la Mamaia cu 1.000 de dolari"