x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Timp liber Monden Madalina Manole isi sponsorizeaza fanii

Madalina Manole isi sponsorizeaza fanii

24 Feb 2004   •   00:00

Celebritatea se masoara uneori si in numarul de admiratori "oficiali". In fiecare an, zeci de fan cluburi apar si dispar precum fantomele. Putine rezista in timp, pe de o parte din cauza indiferentei artistilor si pe de alta parte pentru ca fanii - in majoritate adolescenti - se maturizeaza si isi gasesc preocupari mai serioase.

Madalina Manole se numara printre putinii artisti care au constientizat faptul ca fanii se intretin nu doar cu prezenta, ci si cu acordarea a mici "recompense ".

PRIVILEGII. Cu toate acestea, Madalina a mai ramas cu 3.000 de fani oficiali, din mai bine de 45.000, organizati in 25 de filiale, cati avea in ‘96-’97. "Explicatia e simpla: admiratorii ei de atunci au crescut, au alte preocupari si, in plus, muzica s-a diversificat intr-atat incat multi dintre ei si-au gasit alti idoli", ne-a spus Ciprian Antochi, managerul Asociatiei Culturale Madalina Manole. Fanii Madalinei nu platesc cotizatie, se intalnesc cu ea o data la doua luni si au acces gratuit la concerte. Cantareata sponsorizeaza asociatia cu aproximativ 200 de dolari lunar, bani destinati acoperirii cheltuielilor fan clubului. Astfel isi arata recunostinta fata de cei care o divinizeaza, ii dau sfaturi, dar o si "cearta" cand ia hotarari gresite in cariera sa.

CADOURI. Revelatia ultimilor ani, formatia Akcent, se bucura de o imagine buna in randul fanilor. Dovada sta in miile de admiratori "inregistrati" in vreo 20 de asociatii din tara. Numai in Pitesti sunt 500 de fani cu legitimatie. "Activam ca fan club Akcent din 2001. Suntem foarte incantati de cei patru baieti, carora nu li s-a suit celebritatea la cap si sunt foarte deschisi cu noi", ne-a declarat Adrian Floarea, presedintele fan clubului din Pitesti. "Cand vin in oras, ne intalnim, mergem cu ei la radio, luam autografe. Odata le-am facut niste afise in marime naturala, alta data le-am daruit niste pusculite din ceramica pe care era scris Akcent. Pentru a tine indeaproape legatura cu fanii, baietii au in permanenta la ei un telefon cu numarul 0721AKCENT, la care admiratorii pot suna si comunica direct cu ei.

IMAGINE. Sandel Balan este cel care tine legatura intre fiica sa, Andreea, si fanii fostei Andre. "Prin decembrie erau vreo 43 de filiale, cu cate 1.000 de fani fiecare. Le-am impus de la inceput, tuturor celor care vroiau sa faca un fan club Andreea Balan, sa adune 1.000 de membri, altfel nu ii recunosteam", afirma dl Balan. Andreea se intalneste cu admiratorii ori de cate ori are concerte in provincie. Are tot felul de discutii cu ei, le ofera materiale promotionale, fac fotografii impreuna. "In ultima vreme tine cont de sugestiile fanilor. Ei i-au spus sa renunte la imaginea de scolarita, din vremea trupei Andre, si sa abordeze stilul Pink si Avril Lavigne. Andreea s-a conformat. In ultimul videoclip chiar poarta o manusa cu degetele taiate si bratari cu tepi, asa cum i-au cerut fanii", ne mai spune dl Balan. Andreea primeste cam 300 de scrisori pe luna, insa acum e ocupata cu scoala si nu prea raspunde la ele.

BOMBONICA! Fetele de la Candy, au chiar la ele acasa sediul fan clubului national Candy. "Erau prea multe asociatii in tara si, de o bucata de timp, incercam sa contabilizam datele si sa organizam un singur fan club, cu mai multe filiale", ne-a spus Giulia. Fetele organizeaza concursuri cu premii in casete, CD-uri si postere cu autografe. La nivel de filiale, membrii se ingrijesc sa-si faca legitimatii si fluturasi din banii proprii. "Nu ne-a cerut nimeni sprijin financiar pentru fan cluburile locale pana acum, dar daca ar fi cazul, le-am acoperi cheltuielile. In schimb, ne-au fost cerute lucruri pe care le-am purtat - haine, bijuterii - si chiar suvite de par", mai afirma Giulia.

NEPASARE. Nu toti artistii se bucura de o relatie buna cu fanii lor oficiali. Este si cazul fan clubului national A.S.I.A., desfiintat acum cateva saptamani. Gabi Sabau si Alexandra Ionescu au fost nucleul asociatiei, infiintate in 2000. "De la bun inceput, clubul a fost sustinut financiar de fani. In trei ani, doar noi doua ne-am intalnit de cateva ori cu A.S.I.A. Ne-au ajutat cu cateva autografe si cam atat. Desi ne-au recunoscut oficial, nu am primit nici un sprijin din partea lor, drept pentru care am decis sa nu ne mai ocupam de administrarea si finantarea fan clubului. Nu s-au aratat suficient de interesate de existenta fan clubului", ne-au spus, suparate, Gabi si Alexandra. O data cu retragerea lor, fetele au desfiintat si pagina de web pe care o construisera prin forte proprii, www.asiatiqs. home.ro.
Toti cantaretii ar trebui sa tina cont de faptul ca, daca nu ar exista fanii infocati, celebritatea lor ar avea de suferit.

Istoric fan cluburi
Fan clubul este un fenomen social, de origine anglo-americana, aparut prin anii ‘50, o data cu perfectionarea mijloacelor de comunicare in masa. In Romania, fenomenul fan cluburilor a inceput sa ia amploare in anii ‘90, fiind privit drept o moda occidentala de "bonton". Daca in primii ani de democratie fanii isi alegeau idoli din randul artistilor straini, in zilele noastre majoritatea fan cluburilor sunt dedicate vedetelor autohtone. In momentul de fata mai exista doar cateva sute de fan cluburi in tara. Unul dintre motivele principale ale disparitiei acestor asociatii este indiferenta cu care sunt tratati fanii. Doar cativa cantareti acorda un sprijin financiar admiratorilor infocati.

Topul artistilor cu cele mai multe fan cluburi
1. Andreea Balan 43 de filiale
2. Animal X 40 de filiale
3. Akcent 20 de filiale
4. 3rei Sud-Est 20 de filiale
5. Simplu 20 de filiale

DANA CIOBANU

×
Subiecte în articol: antimonden fanii filiale