Un monstru uman. Egoist. Arogant. Nesuferit. Cand deschide gura scoate dragoni care ard tot in jur. Cand scrie romane, pune cele mai iscusite vorbe de dragoste in gura personajelor.
E Jack Nicholson, pe jumatate real (caci seamana cu el din viata de zi cu zi), pe jumatate personaj principal (Melvin) in "As good as it gets". Are fixurile lui: vine cu propriile-i tacamuri la masa, se spala doar o data cu un sapun si-apoi il arunca, refuza sa calce pe liniile/crapaturile de pe asfalt, are un ritual special al incuiatului usii si al incaltatului cu papucii dimineata si poarta manusi de plastic tot timpul. Un catelus simpatic pe care trebuie sa-l gazduiasca timp de cateva zile iischimba optica de viata. Incepe sa isi ajute vecinii si incearca cu delicatetea-i egoista si plina de mandrie sa o cucereasca pe femeia care i-a atras atentia datorita sufletului ei bun."As good as it gets" (duminica, ora 20:00, Acasa ) este un film de dragoste delicios, dar si un omagiu discret adus tuturor creativilor (scriitori sau copywriteri) care se exprima mai bine in munca lor decat in viata personala.
Istoria publicitatii mondiale consemneaza ca prima marturie urmatoarea poveste.
Un cersetor sta pe un pod din Boston cu o pancarta in fata pe care scrie "Orb din nastere". Lumea trece pe langa el fara sa-l bage in seama. Cand un barbat iimodifica textul de pe pancarta, trecatorii devin sensibili la mesaj si cotizeaza in cutia sa. Curios, la sfarsitul zilei, dupa incasari-record, orbul intreaba ce scrie in fata lui. "E PRIMA VARA SI EU NU POT SA O VAD!"
Se intampla cu o suta si ceva de ani in urma, dar e o morala buna pentru puterea cuvintului pus acolo unde trebuie. Ganditi-va la aceasta poveste data viitoare cand vedeti/auziti/cititi o reclama si incercati sa respectati zecile de ore de munca ale unor oameni care cauta in fiecare zi cuvintele cele mai potrivite ca sa ne trezeasca emotii de mult uitate, oameni care isi spun in gand la fiecare noua idee "mai bine nu se poate?!".
Ca si in film, eroul meu de astazi nu e scriitorul/creativul, ci... un catel! Este un catelus de patru luni, dragalas si grasut ca un butoias. Se numeste Bubba si are unul dintre cele mai frumoase mesaje pe care le-am intalnit de-a lungul anilor. Povestea pe care urmeaza sa o cititi iiapartine lui Doug Harris, unul dintre cei mai mari creativi americani specializati in promotii pentru radio si televiziune. (Pe Doug Harris il puteti gasi pe web la adresa www.animalcreative.com.)
Micul Bubba se joaca in casa cu stapanul sau. Acesta iiarunca o minge de tenis, iar Bubba alearga cu funduletul lui cel greu, o prinde si o aduce miscand fericit din coada. Stapanul arunca din nou mingea, Bubba alearga dupa ea, aluneca pe parchet cu labutele mici, dar groase, prinde mingea si iarasi o aduce fericit. Stapanul o arunca din nou, Bubba face acelasi efort, o aduce si e din nou fericit. Stapanul arunca mingea care, din greseala, ajunge intr-un cosde gunoi (din acela de plastic, de interior). Bubba alearga, nu gaseste mingea si se intoarce trist. Intelege ca mingea nu e la stapan, asa ca se duce la cosul de gunoi. Cosul e insa mult mai inalt decat el si nu poate sari inauntru. Se invarte o data in jurul lui, cautand solutia. Se mai invarte o data si inca o data, se enerveaza; agitandu-se incepe sa alunece din ce in ce mai tare pe parchet si-si da seama ca nu mai poate obtine jucaria. Nervos impinge cosul care se rastoarna. Bubba da din nou ocol obstacolului asezat acum in alta pozitie. Si tot nu-si vede jucaria. Mai da un ocol, inca unul si, in cele din urma, vede mingiuta in cosul de gunoi. Baga capul inauntru, dar e prea mic si nu ajunge la obiectiv. Intra cu totul in cosul de gunoi, isi ia jucaria si revine fericit cu ea la stapan.
Mesajul lui Bubba pentru
fiecare dintre noi, fie ca
suntem creativi/copywriteri
sau oameni obisnuiti:
"Cat de departe ai merge pentru
o idee buna? Cat de departe ai
merge ca sa-ti atingi obiectivul?
Ai baga capul in cosul de
gunoi?!"
CRISTINA BAZAVAN - Jurnal de cinefil